Rosa Carabel-en gutuna 

Gero eta ohikoagoa da urteko azterketa ziurgabetasunaz hitz egiten hastea. Eta hori egiteko arrazoiak ez dira falta: lehenik eta behin, krisi ekonomiko eta soziala ekarri zuen osasun-krisia; orain, gerra bat Europan, horrek dakarren giza tragediaz gain, energia-kostuen eta lehengaien igoera nabarmena eragin duena. Horrek guztiak, beste faktore batzuekin batera, eragin du ekonomiak hasierako zenbatespenen atzetik eboluzionatzea eta inflazio-mailak duela hamarkada batzuetatik ikusten ez ziren zifretara iristea. Arreta elikagaien kostuetan jartzen badugu, ez dago dudarik kudeatzen ari garen egoera ez genuela gogoratzen. Hala eta guztiz ere, ez dut hainbeste erabilitako termino hori erabili nahi; urte osoan zehar gure kudeaketak markatu duen horretan zentratzeko eta egoera konplexu honi nola aurre egin diogun deskribatzeko egokiagoak diren bi hitz erabiltzeko: erantzukizuna eta konpromisoa. 

Aurten garatu ditugun jarduera guztien helburua lagundu, erraztu, arindu eta arintzea izan da. Termino horiek kontsumitzailearekin dugun erantzukizunaren eta konpromiso hautsiezinaren sinonimo gisa erabil litezke. Proiektu hau osatzen dugun pertsona bakoitzak ekitaldi osoan zehar aplikatu ditugun erabaki eta jarduera guztietan nabarmentzen dira. Gaur egun, gure sektoreko enpresak bidegabe ari dira zalantzan jartzen, eta, horregatik, EROSKIn argi utzi nahi dugu beti egon garela, gaudela eta egongo garela kontsumitzailearen ondoan. Zoritxarrez, nahiz eta ahalegin handiak egin ditugun, ez dugu gaitasunik aurre egin behar ditugun gainkostu guztiak gure gain hartzeko. Zalantzarik gabe, ahalik eta gehien saiatu gara eragina murriztu dezaketen neurri posible guztiak ezartzen. 

Gure uste sendoari esker, kontsumitzaileei aurrezkia transferitzea lortu dugu, sustapen-jarduera bereziki bizi baten bidez eta gure linealen prezioa zaindu, jarraitu eta finki doituz. Horretarako, funtsezko bi erabaki hartu genituen. Lehenik eta behin, gure merkataritza-marjinak murriztea, bezeroari kostu guztiak ez helarazteko, eta, horren ondorioz, barne-prozesu guztietan eraginkortasun handiagoa bultzatzea, logistikan eta denden kudeaketan hasi eta gure plataforma eta egoitza nagusietara arte. Denok hartu dugu plan eraginkor eta jasangarri bat eraikitzeko aurrezpen-aukerak identifikatzeko ardura. Bi erabakiren ondorioz, erosketa-saskiak merkatuko batez bestekoa baino nabarmen gutxiago egin du gora. 

Gure aliantzak 

2022ko irailean bete da EP Corporate Groupek Katalunian eta Balear Uharteetan duen aliantzaren lehen urteurrena. Benetan pozik gaude lortutako emaitzekin, bi perimetro horietarako planteatu genituen negozio-helburuei erabat erantzuten baitiete.  

Nagusienetariko batek irudia eta Kataluniarekiko konpromisoa berritzeko asmoa zuten, Caprabo marka berrabiaraziz, “Benviguda la vida” lelopean. Kanpaina konpainiaren hedapena bultzatu duen plan estrategiko baten aurpegia izan da, eta, gainera, datozen urteetan jarraipena izango du. Bestalde, Balear Uharteekin dugun konpromisoa indartu eta sendotu nahi genuen, merkatuko lider sendoenetako bat baikara, besteak beste, inork ez bezala tokiko produktuen aukera zabala prezio oso lehiakorretan konbinatzeagatik. Gure beste aliantza estrategiko bat Vegalsa-EROSKIko González Iglesias familiarekin lotzen gaituena da, eta datorren 2023an 25 urte ospatuko ditugu haiekin. 

Gure aldea 

Tokiko produktuaren, jasangarritasunaren eta osasunaren sustapena etengabeak izan dira, kudeatzen ari garen konplexutasuna gorabehera. Uste osoa dugu horiek direla aldea markatzen duten palankak. 2022an, balio horien aldeko apustua indartu dugu, tokiko ekoizleentzako Espainiako banaketa-enpresa baten lehen marketplace bat sortuz, EROSKI Azoka, gure bezeroen eta ekoizle txikien arteko topagunea. Gainera, berritu egin dugu Eusko Jaurlaritzarekin dugun akordioa, nekazaritzako elikagaien sektorea garatzeko, eta Aragoiko sektore eraldatzailearekin dugun akordioa, eskualdean funtsezko eragile izaten jarraitzeko. 

Ekoizlearekin dugun konpromisoa laguntza-programa bezalako tresnetara hedatu da. Horren bidez, ekoizpen-enpresa txikiek ibilbide-orria diseinatu ahal izan dezaten laguntzen ari gara, prozesuak iraunkorrak izan daitezen eta produktuak kalitate hobeagokoak izan daitezen, alde guztien mesedetan, bereziki kontsumitzaileen mesedetan. 

Bestalde, arreta jartzen jarraitzen dugu gure “txikien” elikaduran, beste urte batez ehunka ikastetxe eta milaka ikaslerengana iritsi den elikadura-ohitura osasungarriei buruzko prestakuntza-programaren bidez. 

Aurten ere, beste urte batez, EROSKIren ekarpen soziala, hamabi hilabete horietan proposatutako arrazoi desberdinei bezeroek egindako ekarpen eskuzabalekin batera, oinarrizkoa da gure erakundearen inpkatua ulertzeko. 23 milioi izan dira jasotakoak, elkartasunean eta gizarte-ekintzan, behar bereziak dituzten familiei eta kolektiboei laguntzeko, kontsumitzaileari prestakuntza eta informazioa emateko, eta tokiko kultura, aisialdia eta ingurunea sustatzeko. Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzen laguntzeko dugun ikuspegi globala ahaztu gabe, EROSKI Mundu Itunari atxiki zaiolako. 

Gure erabaki zailak  

2022a ahaztezina izango da, Iberostar Taldearekin hitzarmena itxi dugun urtea baita, eta Eroski Bidaiak negozioaren % 100 transferitu diogu. Erabaki zaila, baina arduratsua eta sendoa izan da, negozioaren etorkizuna eta, ondorioz, pertsonen lan-etorkizuna bermatzeko. Oso harro gaude EROSKI Bidaiak-ek gizarte osoarentzat ekarri duenarekin. Duela lau hamarkada baino gehiago jaio zen kalitatezko zerbitzua eskaintzeko asmoz, turismoa industria gisa irakiten ari zen garaian. Gaur egun, proiektu horrek sektoreko enpresa liderretako baten baitan jarraituko du. Hemendik eskerrak eman nahi dizkiegu gure historian parte hartu duzuen guztioi. 

Pertsonak 

Zalantzarik gabe, gure aktibo nagusia proiektu hau osatzen dugun pertsonak dira, eta ekitaldi honetan nabarmendu nahi nuke urte konplexu honetan zehar erakutsi duten egokitzeko gaitasuna eta malgutasuna; izan ere, aparteko ahalegina egin behar izan da erakundeko arlo, plataforma eta denda guztietan. Aldaketa iraunkorreko egoera hau kudeatzeko erabili dugun profesionaltasuna eta maisutasuna eskertu eta aitortu behar dira. 

Pertsonalki, urte berezia izan da niretzat. Lehen aldia da gutun hau idazten dudana, harro naukan enpresa-proiektu baten lider gisa. Proiektu horrek sustrai eta arima kooperatibo bat du, eta, horri esker, garen bezalakoak gara eta gauzak egiten ditugun bezala egiten ditugu. Gure balioak gizarteari helarazi nahi dizkiogu: berdintasuna, jasangarritasuna, elkartasuna eta aberastasunaren banaketa ekitatiboa. Gizarte gisa lortu nahi ditugun balioak direla uste dugu. Gizartearen garapen jasangarrian eta haren eraldaketan laguntzeko asmo argia dugu. Kontsumitzaileentzat erreferente argia izatearen alde egiten dugu, eta haiekin eboluzionatu nahi dugu, erantzunak eskainiz eta bizi-etapa bakoitzean dituen beharrei irtenbideak emanez. 2023an ere kontsumitzaileen ondoan egongo gara. Zurekin inoiz baino gehiago. 

Rosa Carabel 

EROSKIren CEO