Leire Mugerza-ren gutuna
Hurrengo lerroetarako titular bat eskatuko balidakete, Eskerrik asko izango litzateke, ziurrenik, ondoren irakurriko duzuena modu seguruan laburbilduko luketen hitzak. Eskerrik asko EROSKI osatzen dugun pertsona-taldeei, ahaleginagatik, dedikazioagatik eta pasioagatik.
Pertsonen ekarpena, esan bezala, funtsezkoa izan da gure erakundeak inflazio handiak markatutako aldi bati nola erantzun dion ulertzeko, bereziki elikadura-produktuei dagokienez. Mezu sinplisten eta demagogikoen ondorioz, iritzi publikoak ezin ditu enpresa-jardueren artean bereizi, ez delako lortzen sektoreak bereiztea edo ez direlako enpresa batzuk besteetatik bereizten. Hitz hauek eredu bat eta bestea gauza bera ez direla aldarrikatzeko balio izatea espero dut. Zenbaitetan, EROSKIren zentzua kontsumitzaileen elkarte gisa duen edukiaz husteko joera izaten da, kontsumitzaileen kooperatiba gisa, eta hori desberdintasun garbia da sektorean. Sortzen duen guztia jabeen artean banatzen delako, hau da, kontsumo-bazkideen eta lan-bazkideen artean, negozioaren kudeaketa bi kolektiboetan pentsatuz erabaki eta lantzen dugu, biok parte hartzen baitugu erabakian. Errealitatea banaketa-enpresa gisa sortzen den aberastasunaren banaketa orekatua bilatzen duela da, erabakitzen dugun moduan eta aplikatzen dugun moduan diferentziala da, eta ekintzekin diskurtsoaren baliozkotasuna ikus daiteke. Horixe gara, eta horixe da modu horretan zergatik jokatzen dugun ulertzeko bide-orria.
Kontsumitzailea gure erdigunea denez, aldi honetan ahalegin handia egin dugu publikoarentzako salmenta-prezioetan gainkostu guztiak ez islatzeko, enpresaren mozkin-marjina murriztuz, hau da, haren 9.000 lan-bazkideena eta emaitzak berriz inbertitu eta gero jasotzen dituen gizartearena.
Informazioaren gardentasuna
Kontsumitzaileekin eta gizartearekin dugun konpromisoa agerian uzteko moduetako bat osasun- eta jasangarritasun-arloko 10 konpromisoak dira, milaka kontsumitzailerekin batera definitutako eta pertsona guztien artean esplizitatutako eta partekatutako jarduera asko biltzen dituztenak. Kontsumitzailearekiko, gure bazkidearekiko, gardentasuna da horietako bat.
Aurreko mezuen helaraztean aplikatzen dugun gardentasun bera dago dendetan gure aukera eskaintzeko orduan. Kontsumitzaileek erosketa-saskiaren konfigurazioan eskatzen duten informazioa da garai berrien ezaugarri bereizgarrienetako bat. Produktua bezalako elementu ukigarriekiko edo marka bezalako ukiezinekiko konfiantzak garrantzi handiagoa hartu du bezeroarentzat erosteko ohiturak definitzerakoan. Funtsezko faktorea da EROSKIrentzat. Horren erakusgarri dira 2022an sartu ditugun bi etiketatze-sistema berriak. Lehenak, nazioko elikagaien banaketan aitzindaria denak, modu erraz eta bisualean erakusten digu produktu jakin batek ingurumenean duen eragin globala. Ekimen hori aberastuz joango da EROSKIk galdetu dien milaka kontsumitzaileen iritziarekin.
Bigarren etiketak erakundeak elikadura etikoago eta jasangarriago baten aldeko apustua egiten duela azpimarratzen du, animalien ongizatea erpin gisa hartuta: berezko sailkapen-sistema bat, oilasko-haragiaren hazkuntzaren ezaugarriak identifikatzen laguntzen duena, eta, horrela, gizarte gisa aurrera eginarazten digun beharrezko espiritu kritiko baten ezagutza eta sustapena errazten duena.
Konpromiso soziala
Zerbaitegatik nabarmendu bada 2022a, Europaren bihotzari eta milaka pertsonari (familia osoak eta haurrak barne) eragin dien gerra krudel baten hasieraren lekuko izateak ekarri duen gogortasunagatik da. Dena galdu dutenentzat ez dago aringarririk, baina UNICEF bezalako erakundeek kaltetutako pertsonei laguntzeko tokian bertan egiten duten lanean lagundu nahi izan dugu EROSKIn. Beste behin ere, bezeroak erabakigarriak izan dira laguntza humanitarioaren larrialdi-kanpainan 560.000 eurotik gorako ekarpena egiteko. Ez da lehen aldia eta, zoritxarrez, ez da azkena izango, baina guk beti jardungo dugu, elkartasuna ez baita unean uneko ekintza bat, garenaren zati bat baizik.
Kooperatibismoa. Ez da helburua, bidea baizik
Gutun honen azken lerroak EROSKI dagoen lekuan kokatu duen enpresa-eredua goraipatzeko erabiltzeko gustatuko litzaidake. Eredu zuzena, demokratikoa; berdintasuna eta aniztasuna sustatzen dituena; aberastasuna modu ekitatiboan sortzen eta banatzen duena. Tinko sinesten dugun eredua da. Gure eredua. Kooperatiba bat izateak gizarteari helarazi nahi dizkiogun balioak indartzen dizkigu. Egiten dugun guztia, gure eskaintza komertzialetik hasi eta gure 10 Konpromiso osasungarri eta jasangarrietara arte, kooperatiba garelako existitzen da. Eta horrek indartsuago egiten gaitu. Elkarrekin gizarteari ematen dioguna biderkatzen dugu, proiektu honen jabeei ematen dieguna, hau da, gure lan eta kontsumo bazkideei ematen dieguna. Izan ere, aurrera egiten jarraitu nahi dugu, proiektu kooperatiboa, elkartasunari eta elkarren arteko lankidetzari lotutako balioekin, tokirik onena izan dadin gure lan eta kontsumo bazkideentzat, egiten dugunagatik eta egiten dugun moduagatik. Elkarrekin, gehiago gara. EROSKI zurekin.
Leire Mugerza Garate
Bazkide Kontsumitzailea eta EROSKI Koop. E. Kontseilu Errektoreko presidentea