10 Compromisos per la Salut i Sostenibilitat
Hem incorporat de manera integral aquests principis de desenvolupament sostenible a la nostra organització, alineant els nostres plans estratègics i de gestió amb l'objectiu de reduir i mitigar els impactes negatius i la promoció dels positius. Per això, des de 2018, comptem amb els 10 Compromisos d'EROSKI per la Salut i la Sostenibilitat, que constitueixen el nostre nord i el nostre full de ruta per atendre adequadament les demandes i les expectatives dels consumidors i de la societat, i als quals CAPRABO es va sumar també el 2019.
![](/wp-content/uploads/2021/05/logo_10-compromisos-1.jpg)
1. Ens impliquem amb la seguretat alimentària
![](/wp-content/uploads/2021/05/03-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/08-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/17-3.jpg)
Estem compromesos amb la seguretat alimentària, mitjançant un pla de qualitat preventiu, el control de la traçabilitat dels productes i el manteniment de la cadena de fred dels frescos.
-
15.427
controls analítics de productes i serveis
-
318
auditories a proveïdors
-
918
auditories a punts de venda
2. Promovem una alimentació equilibrada
![](/wp-content/uploads/2021/05/03-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/04-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/08-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/17-3.jpg)
Promovem el consum dels aliments que necessitem per a una alimentació equilibrada, reduïm nutrients el consum excessiu dels quals és perjudicial per a la salut en els productes de les nostres marques i millorem la qualitat dels seus greixos saturats
-
183
productes de marca pròpia reformulats per a millorar el seu perfil nutricional
-
86
productes de marca pròpia reformulats per a eliminar el greix de palma o coco dels seus ingredients, que culminarem per a tota la marca pròpia en 2021
3. Prevenim l'obesitat infantil
![](/wp-content/uploads/2021/05/03-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/17-3.jpg)
Treballem per prevenir l'obesitat infantil, promovent i facilitant una alimentació equilibrada per a la infància, prioritzant la qualitat nutricional dels nostres productes infantils i formant a dos milions de nens i les seves famílies en hàbits de vida saludable per al 2025.
-
126.002
escolars i les seves famílies formats en 2020 a través dels nostres Programes Educatius en Alimentació i Hàbits Saludables (PEAHS)
4. Atenem les necessitats nutricionals específiques
![](/wp-content/uploads/2021/05/03-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/17-3.jpg)
Treballem perquè les persones amb necessitats específiques trobin a les nostres botigues tot el necessari per a la seva alimentació, ampliant la diversitat de l'oferta i oferint alternatives com el nostre servei d'encàrrecs o la nostra botiga en línia.
-
3.000
productes sense gluten a les nostres botigues, més de 530 de les nostres marques
-
+1.600
socis de les Associacions de Celíacs d'Euskadi, Navarra, Catalunya i La Rioja s'han beneficiat d'un 20% de descompte en 200 productes específics sense gluten
5. Afavorim un consum responsable
![](/wp-content/uploads/2021/05/01-4.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/02-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/06-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/07-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/08-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/09-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/11-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/12-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/13-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/14-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/15-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/17-3.jpg)
Facilitem una alimentació sostenible, reduint l'impacte ambiental dels nostres processos, botigues i productes. A més, promovem els productes ecològics i els procedents de processos de producció més sostenibles, així com la reducció d'additius artificials i el benestar animal.
-
9%
reducció en emissions de CO₂ al 2020 respecte a l'any anterior
-
+145
envasos i embalatges ecodissenyats
-
+9 millones
milions d'aliments donats a entitats socials com a part del nostre programa “Malbaratament Zero”
6. Oferim més productes locals
![](/wp-content/uploads/2021/05/10-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/12-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/13-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/17-3.jpg)
Contribuïm al desenvolupament de l'entorn social i econòmic de les nostres botigues i promovem la cultura i el desenvolupament local en la comunitat a través d'esdeveniments gastronòmics, visites a les instal·lacions de producció i col·laborant en les festes de major arrelament i tradició.
-
2.692
productes locals oferts en col·laboració amb 2.404 petits productors locals
-
+12 millones
milions d'euros destinats a accions socials als entorns en què operem
-
+1 milió
d'euros recaptats amb el Nou Programa "Cèntims Solidaris"
7. Facilitem menjar bé a bon preu
![](https://corporativo.eroski.es/wp-content/uploads/2021/05/03-3.jpg)
![](https://corporativo.eroski.es/wp-content/uploads/2021/05/08-3.jpg)
![](https://corporativo.eroski.es/wp-content/uploads/2021/05/12-3.jpg)
![](https://corporativo.eroski.es/wp-content/uploads/2021/05/17-3.jpg)
Millorem els preus en els productes necessaris per a portar una alimentació equilibrada i responsable i desenvolupem propostes d'estalvi personalitzades per als nostres Socis i Sòcies Client.
-
+326 milions
d'euros d'estalvi transferit als nostres clients a través d'ofertes, promocions i altres campanyes
8. Actuem des de l'escolta, amb claredat i transparència
![](/wp-content/uploads/2021/05/16-3.jpg)
Actuem de manera clara i transparent, comptant sempre amb la participació de Socis, treballadors i clients, així com altres grups d'interès. A més, busquem la màxima claredat i transparència en la informació que ofereixen els nostres envasos.
-
64.200
Socis Client han participat en exercicis d'escolta
-
100%
productes de marca pròpia amb l'etiquetatge nutricional avançat Nutri-Score a la botiga, 2.869 al propi envàs
-
100%
receptes dels plats saludables propostes han inclòs la valoració del Nutri-Score
9. Ens cuidem com a treballadors
![](/wp-content/uploads/2021/05/03-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/04-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/05-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/08-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/10-3.jpg)
Promovem la formació en matèria de salut, benestar i consum responsable amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels nostres treballadors i treballadores, oferint formació, assessorament, activitats, programes i eines per a la nostra plantilla i les seves famílies.
-
429
treballadors d'EROSKI han participat en les 2.826 hores de formació sobre alimentació equilibrada i la salut realitzades
-
109.549
hores de formació en total a les persones treballadores
10. Impulsem un estil de vida més saludable
![](/wp-content/uploads/2021/05/03-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/04-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/12-3.jpg)
![](/wp-content/uploads/2021/05/17-3.jpg)
Impulsem la informació de qualitat sobre salut i sostenibilitat a través de canals com la revista CONSUMER EROSKI i www.consumer.es. A més, disposem del nostre programa d'assessorament personalitzat per a Socis del Club EROSKI.
-
47,9 milions
milions de visites en www.consumer.es
-
+25.000
Socis Client han participat activament en reptes relacionats amb una alimentació saludable
-
+29.000
Socis Client han rebut els informes mensuals d'Ekilibria