10 Compromisos per la Salut i Sostenibilitat
Hem incorporat de manera integral aquests principis de desenvolupament sostenible a la nostra organització, alineant els nostres plans estratègics i de gestió amb l'objectiu de reduir i mitigar els impactes negatius i la promoció dels positius. Per això, des de 2018, comptem amb els 10 Compromisos d'EROSKI per la Salut i la Sostenibilitat, que constitueixen el nostre nord i el nostre full de ruta per atendre adequadament les demandes i les expectatives dels consumidors i de la societat, i als quals CAPRABO es va sumar també el 2019.
1. Ens impliquem amb la seguretat alimentària
Estem compromesos amb la seguretat alimentària, mitjançant un pla de qualitat preventiu, el control de la traçabilitat dels productes i el manteniment de la cadena de fred dels frescos.
-
15.427
controls analítics de productes i serveis
-
318
auditories a proveïdors
-
918
auditories a punts de venda
2. Promovem una alimentació equilibrada
Promovem el consum dels aliments que necessitem per a una alimentació equilibrada, reduïm nutrients el consum excessiu dels quals és perjudicial per a la salut en els productes de les nostres marques i millorem la qualitat dels seus greixos saturats
-
183
productes de marca pròpia reformulats per a millorar el seu perfil nutricional
-
86
productes de marca pròpia reformulats per a eliminar el greix de palma o coco dels seus ingredients, que culminarem per a tota la marca pròpia en 2021
3. Prevenim l'obesitat infantil
Treballem per prevenir l'obesitat infantil, promovent i facilitant una alimentació equilibrada per a la infància, prioritzant la qualitat nutricional dels nostres productes infantils i formant a dos milions de nens i les seves famílies en hàbits de vida saludable per al 2025.
-
126.002
escolars i les seves famílies formats en 2020 a través dels nostres Programes Educatius en Alimentació i Hàbits Saludables (PEAHS)
4. Atenem les necessitats nutricionals específiques
Treballem perquè les persones amb necessitats específiques trobin a les nostres botigues tot el necessari per a la seva alimentació, ampliant la diversitat de l'oferta i oferint alternatives com el nostre servei d'encàrrecs o la nostra botiga en línia.
-
3.000
productes sense gluten a les nostres botigues, més de 530 de les nostres marques
-
+1.600
socis de les Associacions de Celíacs d'Euskadi, Navarra, Catalunya i La Rioja s'han beneficiat d'un 20% de descompte en 200 productes específics sense gluten
5. Afavorim un consum responsable
Facilitem una alimentació sostenible, reduint l'impacte ambiental dels nostres processos, botigues i productes. A més, promovem els productes ecològics i els procedents de processos de producció més sostenibles, així com la reducció d'additius artificials i el benestar animal.
-
9%
reducció en emissions de CO₂ al 2020 respecte a l'any anterior
-
+145
envasos i embalatges ecodissenyats
-
+9 millones
milions d'aliments donats a entitats socials com a part del nostre programa “Malbaratament Zero”
6. Oferim més productes locals
Contribuïm al desenvolupament de l'entorn social i econòmic de les nostres botigues i promovem la cultura i el desenvolupament local en la comunitat a través d'esdeveniments gastronòmics, visites a les instal·lacions de producció i col·laborant en les festes de major arrelament i tradició.
-
2.692
productes locals oferts en col·laboració amb 2.404 petits productors locals
-
+12 millones
milions d'euros destinats a accions socials als entorns en què operem
-
+1 milió
d'euros recaptats amb el Nou Programa "Cèntims Solidaris"
7. Facilitem menjar bé a bon preu
Millorem els preus en els productes necessaris per a portar una alimentació equilibrada i responsable i desenvolupem propostes d'estalvi personalitzades per als nostres Socis i Sòcies Client.
-
+326 milions
d'euros d'estalvi transferit als nostres clients a través d'ofertes, promocions i altres campanyes
8. Actuem des de l'escolta, amb claredat i transparència
Actuem de manera clara i transparent, comptant sempre amb la participació de Socis, treballadors i clients, així com altres grups d'interès. A més, busquem la màxima claredat i transparència en la informació que ofereixen els nostres envasos.
-
64.200
Socis Client han participat en exercicis d'escolta
-
100%
productes de marca pròpia amb l'etiquetatge nutricional avançat Nutri-Score a la botiga, 2.869 al propi envàs
-
100%
receptes dels plats saludables propostes han inclòs la valoració del Nutri-Score
9. Ens cuidem com a treballadors
Promovem la formació en matèria de salut, benestar i consum responsable amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels nostres treballadors i treballadores, oferint formació, assessorament, activitats, programes i eines per a la nostra plantilla i les seves famílies.
-
429
treballadors d'EROSKI han participat en les 2.826 hores de formació sobre alimentació equilibrada i la salut realitzades
-
109.549
hores de formació en total a les persones treballadores
10. Impulsem un estil de vida més saludable
Impulsem la informació de qualitat sobre salut i sostenibilitat a través de canals com la revista CONSUMER EROSKI i www.consumer.es. A més, disposem del nostre programa d'assessorament personalitzat per a Socis del Club EROSKI.
-
47,9 milions
milions de visites en www.consumer.es
-
+25.000
Socis Client han participat activament en reptes relacionats amb una alimentació saludable
-
+29.000
Socis Client han rebut els informes mensuals d'Ekilibria