Cadena de valor
Cadena de valor
Compromís amb les nostres empreses proveïdores
En 2018 hem continuat amb la nostra aposta per una innovació integral i per l’optimització de la cadena de valor, el desenvolupament de nous models de botiga i una nova forma de relacionar-nos amb la clientela, impregnant-ho tot de l’esperit “amb tu” que inspira el nostre dia a dia.
Cadena de valor eficient i col·laborativa
Per aconseguir una gamma de productes cada cop més àmplia, personalitzada i amb un estalvi més gran, treballem amb una cadena de valor oberta a la marca de fabricant, a la nostra pròpia marca i a l’enorme diversitat dels aliments de producció local als voltants de cada una de les nostres botigues. Reforcem la diversitat del teixit productiu agroalimentari per aconseguir un sector local sostenible gràcies al compromís compartit d’EROSKI i la nostra clientela. A més a més, seguim mantenint les aliances comercials per millorar la nostra proposta a les persones consumidores en valor i preu.
Els nostres proveïdors
En una activitat com la distribució comercial, en la qual el preu, la qualitat i la rapidesa en la disponibilitat dels productes s’han convertit en valors cada cop més preuats per a les persones consumidores, la proximitat amb les empreses proveïdores, tant geogràfica com a l’hora d’abordar iniciatives conjuntes, s’ha convertit en un element crític.
Nombre de proveïdors comercials i de serveis per país:
AGECORE, la central més gran de negociació europea
La central AGECORE constitueix la principal aliança europea de compres, formada per EROSKI juntament amb el Grup ITM (França), EDEKA (Alemanya), COLRUYT (Bèlgica), CONAD (Itàlia) i COOP (Suïssa). Tot i ser empreses independents, comparteixen una visió estratègica a llarg termini. El seu objectiu és oferir als consumidors europeus una gamma de productes més àmplia per a una llibertat d’elecció més gran i uns millors preus, així com ampliar les oportunitats de negoci per a les empreses proveïdores.
Responsabilitat social dels nostres proveïdors
La sostenibilitat, entesa com el balanç en els aspectes econòmics, socials i mediambientals, és també clau en la selecció de les empreses que conformen la nostra cadena de subministrament. Així, exigim a les empreses proveïdores que mantinguin una gestió responsable de les seves persones treballadores i potenciem les que implementen sistemes de gestió ambiental.
Logística eficient
Hem incorporat en total 201 productes nous a la nostra gamma de marca pròpia.
A EROSKI treballem amb més de 11.000 empreses proveïdores comercials i de serveis.
Hem arribat a un total de 1.540 acords amb pimes i cooperatives per incorporar nous productes locals o regionals a la nostra oferta comercial
Compromesos amb l’oferta de producte local
El nostre compromís núm. 6 posa un enfoc especial a la contribució al desenvolupament de l’entorn social i econòmic de les nostres botigues a través de la comercialització de productes locals i la promoció de la cultura de cada zona.
Col·laboració amb productors agroalimentaris locals
La política comercial d’EROSKI potencia al màxim les economies locals, crea riquesa a l’entorn i contribueix al desenvolupament agroalimentari, econòmic i social.
Més de la meitat dels 4.200 proveïdors comercials que té EROSKI a Espanya són petites empreses productores locals. EROSKI articula aquesta col·laboració amb els seus subministradors al voltant dels tres principals compromisos d’actuació amb les pimes agroalimentàries locals.
1.Apropar els productes de les petites empreses productores als consumidors.
2. Desenvolupar una gestió comercial adaptada a microempreses, pimes i cooperatives.
3. Col·laborar en plans per a la professionalització i el creixement empresarial.
Els productes amb orígens selectes com a element diferenciador
A la recerca d’oferir a la nostra clientela productes locals i de màxima qualitat, EROSKI incorpora des de fa temps les IGP i les DOP a l’oferta comercial. Aquestes certificacions identifiquen els aliments la qualitat o característiques especials dels quals es deuen, fonamentalment o exclusivament, al mitjà geogràfic del qual provenen, tant pels factors naturals com pels humans. A més a més, en el cas de les DOP, es garanteix que la transformació i elaboració es fan també a la zona geogràfica delimitada.
Actualment, tenim més de 2.000 productes amb DOP o IGP.
Promoció dels productes locals
L’objectiu d’EROSKI de fomentar els productes locals s’estén també a l’esforç per divulgar i promoure els seus valors culturals, gastronòmics i culinaris inherents. Mentre que la nostra oferta de productes de proximitat continua augmentant de manera constant en els darrers anys, EROSKI també s’implica en la promoció dels consum d’aquests aliments autòctons com a via per mantenir la cultura gastronòmica, l’economia i els paisatges.
El 2018 hem llançat 40 campanyes locals per donar a conèixer i promocionar els aliments procedents de tota la nostra geografia.