Sartu deitu gabe
Liburu hau egiteko arrazoi nagusia gizartea da, txertatuta gauden pertsona komunitatea. Eta hari eskaintzen diogu liburua, eta berezi-bereziki orrialde hauetan idatzitakoekin lotura gehien duen gizartearen zatiari, Eroskiko bazkideei, bazkide-kontsumitzaileei eta langileei.
Agustín MarkaideEROSKIko lehendakaria
Urteurren bat une ezin egokiagoa izaten da ospatzeko, oroitzeko, eskertzeko, gogoeta egiteko, proiektatzeko eta, agian, baita zuzendu, doitu eta osatzeko ere. 50 urte aski zifra adierazgarria da ohi baino geldialdi pausatuagoa egin eta begirada horiek guztiak norabide egokietara zuzendu ditzagun eta guretzat baliagarriak izango diren irakurketak eta (...)
Irakurri gehiagoIñaki Gabilondoren hitzaurreaKazetaria
Txundiduraren gizartean bizi gara. Aldaketen sakontasunak eta abiadurak gaindituriko gizarte honetan —eta senak esaten du aldaketa gehiago datozela—, gizakia mesfidati dago. Ohartzen da ez dela ari krisi bati aurre egiten baizik eta “krisi sorta” bati, Ignacio Ramonetek dioen bezala (...)
Irakurri gehiagoJose Luis Larrearen hitzaurreaEnpresa eta Lurralde Lehiakortasunean, Berrikuntzan eta Iraunkortasunean doktorea Deustuko Unibertsitatean
50 urte igaro dira. Enpresa proiektu baten berrogeita hamar urte, pertsonak eta kooperazioa ardatz hartuta. Pablo Nerudak zioen bezala, “egunen batean, edozein tokitan, edozein lekutan, zeure burua aurkituko duzu ezinbestean, eta hori eta bakarrik hori izango da zeure unerik zoriontsuena edo garratzena” (...)
Irakurri gehiagoHistoriaz
Pozik onartu dut Eroskik bere berrogeita hamargarren urtebetetzean argitaratuko duen liburuaren parte honen hitzaurrea egiteko jaso dudan gonbita, eta beste urte batzuetara jo du ezinbestean ene gogoak. Zenbat urte gainera, ilusioz, bilaketaz, konpromisoz, saiakeraz, lorpenez eta hutsegitez beteriko urteak (...)
Irakurri gehiagoEnpresa Kooperatiboaren gorazarrea
Kontsumoko kooperatibismoak ekarri zuen Eroskiren sorrera. Kontsumitzaileak elkartu ondoren sortu zen Eroski. Langileak bazkide gisa barneratzea gerora hartutako erabakia izan zen. Eta are geroagokoa da kontsumitzaileen eta langileen parekidetasuna ezartzea gobernu egituretan. Baina, egia esateko, ibilbidearen (...)
Irakurri gehiago"Enpresa kooperatiboaren bereizgarria"
Aitzol Loyola, Ainara Udaondo eta Leire Uriarteren kolaborazioa
Irakurri gehiagoZer izan, hala jokatu
Kontsumitzaileak eskubidea dauka informazio egokia eman diezaioten produktuen inguruan. Eskubidea dauka osasunari kalterik egingo ez dioten produktuak kontsumitzeko, une orotan horien prezioa jakiteko eta publizitateak modu argi eta egiazkoan eman diezaion horien inguruko informazioa. Eskubidea dauka enpresei eskatzeko (...)
Irakurri gehiagoPertsonak hobetu egiten dituen eredu bat
Gure ereduak egiten gaitu berezi, eta indarra ere horrexek ematen digu. Eredu horri esker lortu da kooperatiba honetako kide garen pertsona bakoitzak konpromisoa sentitzea gizartearekin, eta hori hala dela erakusteko aukera ere eman digu, gainera, erakunde honetatik egiten den ekintza bakoitzean. Ez gara ari (...)
Irakurri gehiago"Kultura berria enpresa hobea eta enplegu hobea izateko"
Eduardo Junkera eta José Miguel Ayerzaren kolaborazioa
Irakurri gehiagoKooperatibista izatea ez da lanbide bat
Sortu zen unetik beretik izan da Eroskiren Eginkizunaren zati bat enplegua sortzea. Garai hartan hautu egokia izan zen; enplegua sortzea zen kooperatibaren xede soziala, biztanleriaren zati bat —batik bat emakumeak— baztertuta zeuzkan eta langabezia tasa handiak zituen ekonomia garatzen hasberriaren premia zuen (...)
Irakurri gehiagoElkartu komunitatearen balioak aldatzeko
Gure aburuz, bi indarrek sustatu dute Eroskin beste kooperatibekin lankidetzan jardutea. Helburu handiak lortu nahi dituen bakarlariaren ahulezia da bata: besteen laguntza behar du edo uko egin behar die bere ametsei. Eta euskal kulturan sarritan baliatutako lankidetza da bestea; segur aski, jada (...)
Irakurri gehiagoFemeninoa: berdintasun landua
Enpresa femeninoa garela esaten dugu emakume asko garelako (kolektiboaren %80), sektorea nagusiki femeninoa delako eta, gure bezeroak ere, gehienak emakumeak direlako; are gehiago, hizkuntzan ere zaintzen ikuspegi femeninoa. Gaztelaniaz maskulinoz ematen diren plural generikoak hitz generiko neutroz ematen ditugu (...)
Irakurri gehiagoBanaketa sektorea
Egungo banaketa sektoreak eta bere funtzionamendu arauek zerikusi gutxi dute orain dela 50 urte ezagutu genituenekin. Hurrengo kapituluan ikusiko dugun bezala, aldatu egin da kontsumitzailea, eta soilik hori nahikoa litzateke oso aldaketa sorta garrantzitsua eragiteko. Horrekin batera, baina, aldatu egin dira (...)
Irakurri gehiagoDenda bat, denda guztiak
Urrun dago 1969. urtea. 50 urte joan dira. Baina eskolaurreko aritmetika horrek mugimendu bizi baten errealitatea ezkutatzen du, eta bistan da aldaketa sakona bizi izan dugula balioetan, demografian, gaitasun teknikoetan eta bizimoduetan. Politikaren ikuspegitik, 1969. urtea urruti zegoen demokrazia (...)
Irakurri gehiagoGertutasuna: orain nahi dut, oraintxe dut
Dendariei buruzkoa da kontua: gertutasuna hurbil dagoen dendatzat badugu, zure etxeko auzokoa, ‘giza tamainari’ bagagozkio, gertutasun formatuarekin sortu zen Eroski (supermerkatu txiki bat tamaina ertaineko herrietan eta auzoetan), eta gertuko saltokia izaten jarraitu du bere historia osoan (...)
Irakurri gehiagoHornitzaileak: interdependentzia bertutetsua
Gu sortu ginen garaian fabrikatzaile handiek menderatzen zuten negoziazioa, eta ia erabateko boterea ezartzen zieten hornitzaileei. Dendako linealak eurenak balira bezala jarduten zuten, eta eurek finkatzen zuten banaketa balio katean. Harreman gidatua inolaz ere, antz handikoa feudalismoaren garaiko erregimenarekin (...)
Irakurri gehiago"Banatzaileen eta fabrikatzaileen arteko harremana: Les Mosquetairesen kasuan ikuskerak ezinbestean dira anitzak eta desberdinak"
Didier Duhaupanden kolaborazioa
Irakurri gehiagoEmozioak iratzartzea
Ikerketa eta gogoeta gai interesgarria dira banaketa marken edo retail-en eta fabrikatzaile marken arteko harremanak, azken kontsumitzailearekiko interakzioak eta denborarekin izan duten eboluzioak. Duela hamarkada gutxi batzuk arte, bi axiomaren gainean ezarria zegoen banaketa marken eta fabrikatzaile marken (...)
Irakurri gehiago"Markak: joko taula nola dagoen aro digitalean"
Fernando Pasamón eta Eduardo Vázquez Díazen kolaborazioa
Irakurri gehiagoBalio Katea: Azkarrago, merkeago, hobe
Eroskik lau euro baizik salduko ez balitu —irudimentsua izan behar horretarako, ezta?—, euro batek balio beharko luke geure ‘soldatak’, geure dendak argitzen dituen argindarra, geure salgaiak batetik bestera daramatzan garraioa, akurapean dauzkagun denden jabeei ordaintzen diegun alokairua eta geure jardueran (...)
Irakurri gehiagoDatuaren gobernua
Eroskiren 50 urteetan, enpresaren kudeaketa integralean teknologia erabiltzeko apustu garbia egin dute plan estrategiko guztiek. Gure negozioen eta eremu funtzionalen bilakatzeko eta berritzeko beharrizanen eskutik joan da teknologia. 1990. urte arte barne ekoizpen prozesu nagusiak mekanizatzeko aplikatu zen (...)
Irakurri gehiago"Elkarlanean jardun berriz hazteko (Sarrera BDC-ari)"
José Carlos González-Hurtadoren kolaborazioa
Irakurri gehiagoAliantzak: beharrizanek batzen dute
Aliantzak egin dituen historia da gurea: 1969an kontsumo kooperatiba gisa osatu izanak agerian utzi zuen elkarrekin jarduteko genuen borondatea ahalik eta pertsona talde handienak oinarrizko produktuak erosteko baldintza hobeak izan zitzan. Ez ginateke aliatu gabe sortuko, lehenik aurrezteko helburu (...)
Irakurri gehiagoHitzaurrea
Azken berrogeita hamar urteotan izan den bilakaera sozialari eta kontsumitzailearen bilakaerari begira jartzeak pixka bat zorabiatzen du. Aldaketek harritu egiten dute: ohi ez bezalakoak, ikaragarriak, bitxiak direlako. Nahi duzuna etorkizunera begiratzea bada, amarru horrek erraz arreta galarazten du bere zentzua eta (...)
Irakurri gehiagoHautu askea eta arduratsua
Gure izaerari esker —bazkide kontsumitzaileez eta langileez osatutako kooperatiba— bereziki jakitun gara merkatua, bai eskaeran bai eskaintzan, pertsonez osatuta dagoela. Ikuskera humanista hori oso lagungarria izan zaigu ulertzeko merkatua ez dela soilik ondasunak eta zerbitzuak kalitate eta prezio jakin batzuetan sortzea (...)
Irakurri gehiagoNi, Plazera, Orain
Plazera eta hedonismoa egungo kontsumoaren joera gisa hartuta, ikerkuntza sozial eta marketin arloko ikerkuntza ia guztietan azaltzen dira. Hitzaren etimologiatik harago, beti baita gogoeta bat dagokion testuinguruan kokatzeko lagungarri, har dezagun gogoan kontsumitzaileen erosteko erabakiak hartzea bultzatzen edo (...)
Irakurri gehiagoUzten dugun arrastoa
1985. urtean, Espainiara klorofluorokarburoa-zuten aerosolak kentzeko kanpaina (CFCena) oraindik iritsi ez zenean, Eroskik dagoeneko atera zuen merkatura CFCrik gabeko aerosolen lehen produktua, altzari-garbigarri bat. Espero bezalako salmentarik izan ez bazuen ere, ageri da ordurako bazela ideia bat sartzen saiatu ginena (...)
Irakurri gehiagoDieta orekatua, osasunaren lagungarri
Gure gizartearen beharrak eta eskaerak, elikaduraz eta osasunaz denaz bezainbatean, ez dira berak orain berrogeita hamar urte gure kooperatiba sortu zuten kontsumitzaileek zituztenen aldean. Jatekoa erosteko errentatik bereizi behar zena gaur egun bereizi behar dena baino dezente handiagoa zen. Eskaintzaren aukera (...)
Irakurri gehiagoBezero bakoitza ezagutu
Pertsonalizazioa da marketinari buruzko aldizkarietan, blogetan, liburuetan, sare sozial espezializatuetako profiletan eta beste komunikazio bideetan hitz erabilienetatik bat, merkatuen segmentazioaren muturreko bertsioa baizik ez da. Iragan mendeko laurogeigarren urteetan harreman marketinaren teoria garatzen hasi zenetik (...)
Irakurri gehiago"Big data deiturikoaren etorrerarekin gauza errepikaria bihurtu al da segmentazioa?"
José Luis Nuenoren kolaborazioa
Irakurri gehiagoTeknologia berriak: promesak eta desafioak
Hirugarren eta laugarren iraultza industrialen artean bizi garen honetan, orain dela mende laurdena Zientzia Fikzioaren parte baizik ez ziren teknologiek gure mundua eta egunerokotasuna arlo guztietan eraldatzen dute gaur egun hala nola erosi eta kontsumitzeko garaian. Joan den mende amaieran berritzat genituen hainbat (...)
Irakurri gehiago"Nola biziko gara ez badugu bizitzeko astirik? Mundu hobeagoa. Mundu okerragoa"
Javier Rodríguez Zapateroren kolaborazioa
Irakurri gehiagoSartu deitu gabe
Liburu honek Eroski-ren historia kontatzen du. Ideien historia bat da kronologiena baino gehiago. Kronika ideologiko bat. Hortaz, nahiz eta osoa ez izan, ezinbesteko historia bat da bai ulertzeko eta bai iritzi bat eratzeko. Kontakizun honek berresten du Eroski-k eratu zen garaiko printzipio eta balioei eutsi diela eta (...)
Irakurri gehiago