Cadena de valor

Cadena de valor

Compromís amb les nostres empreses proveïdores

Cadena de valor eficient i col·laborativa

El nostre model de botiga "amb tu" no només és una estratègia que es reflecteix en els nostres establiments i en una nova manera de relacionar-se amb els nostres clients, sinó que suposa també una aposta per la innovació integral i optimització de la cadena de valor. Els nostres principals col·laboradors, les empreses proveïdores, han d'impregnar-se d'aquesta estratègia i enfocament comercial, participant activament d'ella i ajudar-nos a construir-la conjuntament dia a dia.



El 2019 s'han llançat 587 productes nous de la nostra gamma de marques pròpies.

A EROSKI treballem amb més de 10.000 empreses proveïdores comercials i de serveis.

Més de la meitat de les 4.200 empreses proveïdores comercials que té EROSKI a Espanya són petites empreses productores locals.

Per aconseguir una gamma de productes cada vegada més àmplia, personalitzada i amb un major estalvi, comptem amb una cadena de valor oberta a la marca de fabricant, a la nostra pròpia marca i a l'enorme diversitat dels aliments de producció local en les immediacions de cada una de les nostres botigues. A més, seguim mantenint les nostres aliances comercials per millorar la nostra proposta en valor per preu a la persona consumidora, i reforçant la diversitat del teixit productiu agroalimentari per assolir un sector local sostenible a través d'un compromís compartit d'EROSKI i la nostra clientela.



Cadena de valor d'EROSKI

Les nostres marques

Des del seu naixement, els productes de marca EROSKI han crescut fins a esdevenir un dels nostres màxims exponents tant per qualitat com per preu i estalvi, per això, seguim treballant per ampliar aquesta gamma: durant el 2019 s'han llançat 587 productes nous de la nostra gamma de marca pròpia, sumant així ja més de 6.500 productes.

Els nostres proveïdors

A EROSKI treballem amb més de 10.000 empreses proveïdores comercials i de serveis, amb els quals el 2019 vam realitzar transaccions econòmiques per un import superior als 4.600 milions d'euros. Això es tradueix en la comercialització de més de 143.000 articles diferents en l'últim exercici. En el Pla Estratègic 2017-2020 estem desenvolupant un Pla General de Col·laboració amb Proveïdors que abasta a tots els àmbits de la nostra organització i que està totalment alineat amb els nostres 10 Compromisos per a la Salut i la Sostenibilitat.

Nombre de proveïdors comercials i de serveis per país el 2019



AGECORE, la major central de negociació europea

La central AGECORE és la nostra central europea de compres, formada per EROSKI juntament amb el Grup ITM (França), EDEKA (Alemanya), Colruyt (Bèlgica), Conad (Itàlia) i COOP (Suïssa), i que, des dels valors de constituir empreses independents, comparteixen una visió estratègica a llarg termini. El seu objectiu és poder oferir a les consumidores i consumidors europeus una gamma de productes més àmplia per a una major llibertat d'elecció i uns millors preus, alhora que amplia les oportunitats de negoci per a les nostres empreses proveïdores i ens aporta un punt de trobada amb altres distribuïdors per buscar sinergies i intercanviar coneixement.

Responsabilitat social dels nostres proveïdors

Com a part imprescindible de la nostra cadena de valor, estenem tots els nostres compromisos en matèria de sostenibilitat a aquelles empreses proveïdores, exigint la gestió responsable de la seva plantilla i potenciant a aquells que implementen sistemes de gestió ambiental en les seves empreses. Els principis fonamentals en matèria laboral i de drets humans que exigim es basen en els requisits de l'Organització Internacional de Treball i els Principis del Pacte Mundial de Nacions Unides, a què pertanyem des de 2002, i són:

Logística eficient

La nostra xarxa logística està composta per 20 plataformes pròpies, encara que pel subministrament a tots els establiments de Grup, els nostres camions transiten per unes 40 plataformes logístiques incloent-ne altres que pertanyen a empreses externes. En total, suposen més de 360.000 m2 de superfície de magatzem des dels quals distribuïm fins a un milió de caixes diàriament.

El 2019 hem continuat amb la reestructuració de mapa de plataformes creant noves instal·lacions modernes i eficients, que ens permetran atendre les possibles demandes futures dels nostres clients (obertures, creixements de gamma, servei a l'unitari, comerç electrònic, major producte local, etc.).
Més informació

Compromesos per oferir més producte local

Tenir la possibilitat de comptar amb un sector productiu divers i orientat al desenvolupament sostenible a través de les PIME del sector primari, són els elements més rellevants en la nostra relació amb el món agroalimentari local. La nostra política comercial potència al màxim les economies locals, creant riquesa en l'entorn, contribuint al desenvolupament agroalimentari, econòmic i social.



Nombre de proveïdors comercials i productors locals per comunitat autònoma en 2019

Col·laboració amb productors agroalimentaris locals

EROSKI articula aquesta col·laboració amb els seus subministradors, entorn dels tres principals compromisos d'actuació amb les PIMES agroalimentàries locals: 1. Apropar els productes de les petites empreses productores als consumidors. 2. Desenvolupar una gestió comercial adaptada a microempreses, pimes i cooperatives. 3. Col·laborar en plans per a la seva professionalització i creixement empresarial. Mentre que la nostra oferta de productes de proximitat continua augmentant de manera constant en els darrers anys, a EROSKI també estem implicats en la promoció del consum d'aquests aliments autòctons com a via per mantenir la nostra cultura gastronòmica, la nostra economia i els nostres paisatges. En aquest sentit, hem realitzat campanyes locals en diferents regions i comunitats autònomes de l'Estat espanyol, així com monogràfiques regionals. A més, hem organitzat i participat en diferents fires de productes locals.
Més informació