Cadea de valor

"Innovamos para satisfacer as demandas dos nosos consumidores e consumidoras"

Javier Amezaga Director Xeral de Recursos

Melloramos a competitividade comercial

Crear valor para os nosos socios e socias consumidoras move o noso traballo diario. Coa posta en marcha do modelo ‘contigo’, esa diferenza trasládase a todo o ciclo da distribución co obxectivo de ser máis eficientes, competitivos e conseguir a mellor oferta de produtos e servizos para os nosos clientes. Esa diferenza plásmase nos eixos estratéxicos da cooperativa e en cada paso que damos para optimizar os nosos recursos, sempre co obxectivo final de crear valor para os nosos consumidores.

Por iso, o noso ‘Plan de Mellora de Eficiencia 2017-2020’ inclúe innovacións en toda a cadea de valor con proxectos que van desde a negociación con provedores e socios ata a construción dunha relación máis personalizada coas nosas e nosos Socios e Socias Cliente, pasando por todos os procesos comerciais e loxísticos. Grazas ás nosas 22 plataformas loxísticas, acadamos grandes melloras na cadea de subministración e no aprovisionamento eficiente de todos os nosos centros. Todo iso, tendo en conta que somos un grupo omnicanle, e que temos diferentes formas de relacionarnos con todos os grupos de interese. Así, melloramos o servizo de compra en liña, creando máis puntos de recollida e facilitando a entrega no mesmo día.

Hoxe, contamos cunha ampla rede de produtores locais e rexionais con quen traballamos unha política de compras e aprovisionamento adaptada á súa dimensión. E é que tamén fomos pioneiros na creación dunha canteira de provedores que nos permite dispor da mellor oferta de proximidade, posto que para a maioría dos nosos consumidores e consumidoras somos unha referencia á hora de comprar produto local de calidade.

Innovamos en toda a cadea de valor para ser máis eficientes e satisfacer as demandas das nosas e os nosos consumidores

Recentemente publicamos os novos Compromisos EROSKI en Saúde e Sostibilidade para promover unha alimentación saudable e un consumo máis responsable que inclúe innovacións permanentes na nosa propia marca, na relación coas marcas de fabricante e nas relacións cos nosos provedores locais. Para impulsar estes dous eixos, seguimos a buscar novos socios, creamos alianzas para optimizar os nosos procesos de compra e facemos partícipes a todos os nosos Socios e Socias Traballadoras e Socias e Socios Consumidores das grandes decisións do grupo, para situalo como a insignia de referencia nas compras de proximidade e no resto de canles.

Colaboramos con case 4.500 provedores agroalimentarios de todas as rexións nas que estamos presentes

Incorporamos 1.768 novas referencias de produtos locais, ampliando a oferta a máis de 22.000 referencias en total

Lanzamos 260 novos produtos de marcas propias e outros 104 foron reformulados dentro do plan de mellora nutricional

Nos últimos cinco anos, reducimos un 14% as emisións de gases contaminantes á atmosfera debidos ao transporte

En 2017 evitáronse 1.670 toneladas de emisións de CO2, grazas ás nosas melloras na cadea de valor

O noso grupo conseguiu reciclar 25.081 toneladas de residuos

Contamos con 22 plataformas loxísticas, que suman 360.000 m2 e polas que transitan máis dun millón de caixas por día

Adheridos á plataforma “Lean&Green” para reducir as emisións contaminantes nos procesos loxísticos

Creamos propostas personalizadas

A nosa cadea de valor está orientada a satisfacer a cada un dos nosos clientes e clientas, cunha proposta cada vez máis personalizada, unha maior liberdade de elección e máis aforro nas súas compras. Buscamos construír a cadea de valor máis eficiente a partir da máxima satisfacción dos nosos clientes, para os que seguimos innovando en todos os niveis da cadea de subministración e na xestión loxística.

Así, grazas ás nosas plataformas avanzadas, conseguimos automatizar gran parte da distribución como no caso de Elorrio (Biscaia) e Zaragoza, ou a automatización dos procesos de preparación dos pedidos de froita e verdura en Mallorca.

Na mesma liña, impulsamos este ano os encontros estratéxicos cos nosos provedores. Porque entendemos que fabricantes e distribuidores debemos colaborar para conseguir unha cadea de aprovisionamento máis eficiente e optimizada.

O novo Plan de Xestión Loxística, iniciado en 2017 coa ollada posta en 2020, inclúe grandes avances neste terreo, como a revisión dos criterios actuais de vida útil esixida nos diferentes elos da cadea de subministración, controlando sempre o risco nas nosas plataformas e preservando ao tempo a vida útil destinada ao cliente final. Por iso, sistematizouse a revisión do fluxo óptimo por referencia, que estará condicionado pola rotación da referencia e o custo da subministración nunha ou outra modalidade. Esta sistematización permitirá adecuar os fluxos á evolución da demanda das diferentes referencias.

Avanzaremos tamén na extensión da grella de descarga nos procesos Refrixerado e Conxelado implantándoa no resto de plataformas pendentes, podendo así planificar e axilizar as descargas nas nosas plataformas, e evitar tempos de espera innecesarios.

A cadea de valor de EROSKI

Mapa das plataformas loxísticas

EROSKI ten actualmente unha rede loxística composta por 22 plataformas, das que 12 están dedicadas a frescos, 9 a alimentación e unha a produtos non-alimentarios, xunto a 6 lanzadeiras de tránsito. Este mapa de plataformas loxísticas e lanzadeiras acada os 360.000 m2 de superficie, e ofrece unha cobertura loxística altamente eficiente á actual rede comercial, pola que flúen ata un millón de caixas diarias.

As plataformas loxísticas de Madrid, Elorrio (Biscaia), Zaragoza e Mallorca están altamente automatizadas, o que permite aumentar a gama de produtos para unha maior liberdade de elección do consumidor e a consumidora, ao tempo que acurtar os tempos entre a recolección e a súa dispoñibilidade en tenda para unha maior especialización en alimentos frescos, especialmente nos produtos de tempada.

A organización loxística de EROSKI está baseada en 5 áreas; Plataforma, Aprovisionamento e Transporte; e as áreas transversais Proxectos e Mellora Continua e Cadea de Valor, que coordinan e buscan sinerxías entre as anteriores.

Novas contornas colaborativas con provedores

EROSKI traballa actualmente no desenvolvemento de innovadoras contornas colaborativas con provedores, co obxectivo de mellorar a competitividade da súa oferta comercial.

Esta iniciativa permitirá tomar decisións compartidas que melloren a experiencia do consumidor en áreas chave como a amplitude de variedade e a liberdade de elección, o prezo, a promoción e a investigación e desenvolvemento de novos produtos.

Junta Eroski