Carta del President

Agustín Markaide Presidente de Eroski

Carta de
Agustín Markaide

President de Eroski

EROSKI ha començat el 2017 un nou cicle estratègic que mira cap al futur posant el focus en la diferenciació. Arrenquem aquesta nova etapa ambla salut i la sostenibilitat com a eixos principals d’aquesta diferenciació.

Els resultats de l’exercici 2017 mereixen una valoració positiva, tant en termes qualitatius com quantitatius, i consoliden el camí de recuperació dels últims exercicis. Les vendes totals es redueixen per l’efecte de la reducció de la superfície que s’ha produït el 2017 a causa de les desinversions realitzades, si bé en igualtat de superfície mostren un bon comportament. D’altra banda, la competitivitat dels negocis ha continuat millorat, i singularment ho han fet els nostres preus de venda. El model comercial “amb tu” continua estenent-se de manera progressiva a tota la nostra xarxa de supermercats i hipermercats. Així, tanquem l’exercici superant les 600 botigues de nova generació, que ofereixen una proposta renovada al consumidor i tenen una gran acollida.

El 2017 hem reprès l’obertura de botigues pròpies amb tres nous supermercats, que se sumen al gran nombre de botigues inaugurades en règim de franquícia, que inclouen dos nous hipermercats. Hem avançat de manera rellevant en la transformació digital i hem estat reconeguts com a millor web per a les compres en línia d’alimentació, la qual cosa confirma l’excel·lent valoració que rebem dels clients.

Hem reforçat el vincle amb els socis clients d’EROSKI Club desenvolupant nous avantatges, com els de la nova targeta de pagament MasterCard o els del nou programa d’estalvi OR: una renovació del compromís social i històric amb l’estalvi de les famílies, inspirat en el programa de quota, iniciativa que EROSKI va posar en marxa des de la seva fundació per als socis clients d’aquell moment.

Tenim grans reptes al davant i ens trobem en un context socioeconòmic favorable per dur-los a terme, gràcies a una major estabilitat econòmica, a l’augment de la confiança dels consumidors i a una conscienciació més gran per la salut, els hàbits de vida saludables i la sostenibilitat.

D’altra banda, els treballadors i treballadores d’EROSKI continuem sent els protagonistes del futur d’aquest projecte. L’evolució positiva dels resultats obtinguts és motiu d’agraïment i reconeixement a tots ells per l’alt nivell de compromís que, any rere any, destaca en la nostra cultura cooperativa i que és, sens dubte, la nostra principal fortalesa.

Els propers reptes en la nostra actuació aprofundiran en l’aportació de solucions que facilitin un consum d’alimentació més saludable i més responsable, i assumirem compromisos rotunds en aquesta direcció. A més, continuarem reforçant la competitivitat dels negocis millorant-ne l’atractiu comercial, desenvolupant una relació més estreta amb els clients i adaptant les botigues físiques i virtuals a les necessitats canviants dels clients.

En definitiva, busquem continuar a prop dels nostres clients sent rellevants per a ells per cobrir les seves necessitats. Aquest és el nostre leitmotiv i el nostre gran compromís.