• Els ingressos ordinaris del grup creixen més d’un 9,21 % i s’eleven a 2.526,7 M€

• Els esforços de contenció de marges s’incrementen en relació amb l’any anterior

• L’ebitda del semestre supera els 166 M€

• EROSKI acaba de llançar una nova campanya de baixada de preus

El grup EROSKI ha tancat els comptes del primer semestre d’aquest exercici, a 31 de juliol de 2023, amb un resultat positiu de 69,9 milions d’euros. Una xifra de beneficis que representa un 2,77 % sobre ingressos ordinaris i que millora l’1,81 % de resultat del mateix període de l’any anterior, impulsat per l’augment de la facturació estimulada per l’esforç efectuat en la política de preus i, sobretot, per la millora de costos com a conseqüència dels plans d’eficiència implementats.

En un context d’inflació alimentària rècord, els ingressos ordinaris del grup entre el febrer i el juliol han sumat 2.526,7 milions d’euros, xifra que representa un creixement superior al 9,21 % en el consolidat d’activitats del grup EROSKI. Aquesta progressió està marcada per la bona recepció que ha tingut, entre les persones consumidores, l’esforç promocional i de contenció de preus que ha efectuat el grup EROSKI al llarg del primer semestre, que ha incrementat l’alt nivell d’esforç iniciat al final del 2021. Aquest esforç ha tingut com a resultat l’increment de la quota de participació d’EROSKI en molts dels seus principals mercats, en tots els quals ha millorat la tendència. Això, juntament amb l’intens pla d’eficiència engegat en tots els àmbits de l’organització, ha permès incrementar el benefici operatiu corrent fins al 131,9 milions d’euros el primer semestre del 2023. D’altra banda, l’ebitda va superar els 166 milions d’euros al tancament de la primera meitat de l’any.

Consolidació del creixement

“Els resultats obtinguts durant els sis primers mesos de l’exercici demostren la solidesa i la competitivitat del nostre model de negoci. Aquest primer semestre ha suposat un gran repte, ja que s’ha hagut de fer front a la pressió que continua exercint la inflació sobre la cadena de valor i a l’adaptació dels hàbits de compra de les persones consumidores. No obstant això, continuem consolidant el creixement amb un augment de les vendes i de la quota de mercat. De la mateixa manera, hem prosseguit insistint, i així ho farem els mesos vinents, en l’esforç continuat per impulsar una activitat promocional que alleugi les butxaques de les famílies. De fet, acabem de llançar fa uns dies una nova campanya de baixada de preus en 800 productes del cistell de consum, que inclou totes les famílies de productes necessaris per a conformar un carretó complet”, ha explicat la CEO d’EROSKI, Rosa Carabel.

Així mateix, la màxima executiva del grup ha destacat que el bon acompliment del negoci durant la primera meitat de l’any també es deu a “la important contenció de les diferents partides de despesa en un context d’espiral alcista de preus, per efecte dels plans d’eficiència que estem implementant i per les millores de productivitat implantades”.

Durant la primera part de l’any, el grup EROSKI ha invertit 36,7 milions d’euros, destinats principalment a l’obertura de 53 botigues noves, 4 supermercats propis i 49 establiments franquiciats, i també a la remodelació de punts de venda.

A més a més, el grup, en compliment dels seus compromisos financers, ha amortitzat 35 milions d’euros de deute durant els sis primers mesos d’aquest exercici, de manera que el deute sindicat s’ha situat en 874 milions d’euros al tancament del semestre.

Grup EROSKI

EROSKI és el primer grup de distribució de caràcter cooperatiu d’Espanya i un dels capdavanters del nord del mercat espanyol, amb quotes de mercat del 37% al País Basc, del 19% a Galícia, del 28% a Navarra i del 21% a Balears. La seva xarxa comercial, al tancament del 2022, s’eleva a 1.526 establiments, entre supermercats, hipermercats, cash&carry i supermercat online, a més de gasolineres, botigues d’esport i altres negocis no alimentaris. Així mateix, té més de 5 milions de socis clients i més de 27.300 socis cooperativistes i treballadors, als quals cal sumar el col·lectiu de treballadors de les més de 610 botigues franquiciades.