EROSKI Consumer celebra el 50è aniversari liderant la informació i formació de les persones consumidores
Mig segle empoderant el consumidor
EROSKI Consumer és la publicació pionera i degana en la informació i formació de les persones consumidores a Espanya
Referent de prestigi internacional en informació rigorosa per a un consum responsable i sostenible, és el portal de consum més important del país amb més de 70 milions de visualitzacions anuals
EROSKI Consumer compleix mig segle com el referent principal en la informació i educació de les persones consumidores. Avui celebra el cinquantè aniversari amb una jornada que reuneix sòcies i socis consumidors d’EROSKI, col·laboradors, representants institucionals i experts del sector al Palau de Congressos Kursaal de Sant Sebastià.
El 1974, EROSKI va llançar el primer número de la seva revista Consumer, pionera en la informació i formació de les persones consumidores, en un context (molt diferent de l’actual) en què els coneixements necessaris per a un exercici adequat dels seus drets i interessos legítims no tenien un accés fàcil. De llavors ençà, ha acomplert un paper crucial en la formació i la informació, facilitant a la ciutadania la presa de decisions més conscients, responsables i beneficioses per al seu benestar i per a la societat en conjunt, per mitjà d’una comunicació clara i rigorosa. La seva independència editorial, la veracitat i la utilitat dels seus continguts, el caràcter amè i l’accés gratuït, especialment en qüestions relacionades amb l’alimentació i el consum quotidià, van col·locar la revista, des de bon començament, com una eina per a l’empoderament ciutadà, amb la qual es promovia unes persones consumidores informades, sobiranes i conscients del seu poder.
El 1998, aquesta missió es va consolidar amb l’evolució del projecte informatiu, que va donar lloc a la plataforma multicanal EROSKI Consumer, un dels portals de consum en castellà més importants del món. Amb un cabal informatiu enorme, amb més de 30.000 pàgines de continguts, ofereix una revista digital, perfils a les xarxes socials més rellevants (Facebook, X, Instagram, TikTok, YouTube, Linkedin, WhatsApp, Telegram) i un lloc web de referència, que acosta el coneixement a les persones consumidores de manera més accessible que mai, fet que es tradueix en més de 70 milions de visualitzacions anuals.
EROSKI Consumer destaca també per la diversitat de continguts i formats. Ofereix guies informatives i milers de receptes i està disponible en els quatre idiomes oficials de l’Estat. La revista en versió impresa acumula milions d’actes de lectura anuals i complementa la seva presència al web. Al llarg d’aquests cinquanta anys, ha estat reconeguda amb premis prestigiosos i és valorada pels seus formats emblemàtics d’anàlisis i estudis comparatius. A més a més, disposa d’una sòlida projecció internacional i col·labora amb aliats de renom, com ara Maldita.es, UNICEF o Basque Culinary Center, entre molts altres.
Arribar a mig segle de vida és una fita digna de celebració, especialment en un context en què la digitalització ha transformat radicalment el consum d’informació, però EROSKI Consumer ha demostrat la seva capacitat d’adaptació i el seu compromís indestructible amb la informació de qualitat.
Durant el discurs d’obertura de la jornada de celebració de l’aniversari, la CEO d’EROSKI, Rosa Carabel, ha destacat que “aquest aniversari no celebra només la nostra història, sinó també la nostra evolució i el paper crucial que EROSKI Consumer exerceix en la societat actual amb informació precisa i rigorosa, en un món en què lluitar contra la desinformació és un repte constant”. Carabel ha refermat el compromís d’EROSKI “per continuar empoderant les persones consumidores per mitjà d’una informació veraç i accessible. Avui més que mai, en un món cada cop més interconnectat i ple de reptes per a les persones consumidores, el seu paper com a font de confiança i rigorosa d’informació és més important que mai”.
Al llarg de la jornada, experts en diverses matèries com el paleontòleg i escriptor Juan Luis Arsuaga, la neurocientífica i enginyera Ana Ibáñez, el responsable del restaurant Elkano de Getaria, Aitor Arregi, o el director general de la Fundació EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa, abordaran qüestions clau sobre el present i el futur de l’alimentació, com ara la importància que té en l’evolució humana, la seva influència en la transformació del cervell i les emocions, la seva rellevància en el territori o els hàbits d’alimentació de la població més jove, entre d’altres. Un espai de diàleg que busca oferir perspectives innovadores i solucions basades en dades per fomentar uns hàbits de consum que beneficiïn tant les persones com el planeta.
L’aniversari d’EROSKI Consumer no és només una celebració del passat, sinó una reafirmació de la seva missió de cara al futur. En un entorn cada cop més digital i complex, la plataforma es prepara per continuar liderant la informació i la formació de les persones consumidores, a fi d’aconseguir un món més just i sostenible
Compartir en: