• L’ebitda millora més d’un 26% sobre el mateix període de l’exercici anterior

• Les vendes en alimentació creixen per sobre de l’11 %

• EROSKI va completar una emissió de bons per 500 M€ i va amortitzar anticipadament el total del seu deute sindicat al tancament del tercer trimestre

El grup EROSKI ha tancat el tercer trimestre d’aquest exercici, a 31 d’octubre de 2023, amb un fort creixement de les vendes. Consolida així la tendència de millora de la facturació estimulada per l’esforç dut a terme en la política de baixada de preus assumida pel grup contra el seu marge brut.

Concretament, els ingressos ordinaris del grup entre febrer i octubre del 2023 han sumat 3.859 milions d’euros, xifra que representa un creixement del 8,7% enfront dels 3.550 milions d’euros obtinguts al tancament d’octubre del 2022. Destaca el potent impuls comercial de les vendes en alimentació, que creixen un 11,2% sobre el mateix període de l’exercici anterior i arriben als 3.659 milions d’euros. Aquesta progressió ve marcada per la bona recepció que ha tingut l’esforç promocional i de contenció de preus dut a terme pel grup des de finals del 2021. Aquest esforç ha tingut com a resultat l’increment de la quota de participació d’EROSKI en els seus principals mercats, fet que, juntament amb l’intens pla d’eficiència posat en marxa en tots els àmbits de l’organització, ha permès incrementar el seu ebitda, que ha assolit els 254,52 milions d’euros al tancament del tercer trimestre, xifra que representa una millora superior al 26% respecte dels 201,56 milions del mateix període de l’exercici 2022.

Consolidació de la competitivitat i del creixement

“Continuem consolidant el nostre creixement amb un augment significatiu de les vendes en alimentació superior a l’11% i de la nostra quota de mercat, que referma la nostra posició en llocs de lideratge a la zona nord i ens situa com a quart operador al mercat espanyol. Continuem impulsant la nostra nova política de preus per mitjà d’una activitat promocional que contribueix a alleujar la butxaca de les famílies i que està sent rebuda amb gran acceptació per les persones consumidores, cosa que ha permès un creixement notable dels ingressos en tots els nostres formats de botiga”, ha explicat la CEO d’EROSKI, Rosa Carabel.

Durant els nou primers mesos de l’exercici 2023, el grup EROSKI ha remodelat 35 establiments de la seva xarxa de botigues i ha inaugurat 74 supermercats, entre propis i franquiciats.

Refinançament i amortització

A més, en compliment dels seus compromisos financers, el grup ha amortitzat 19 milions d’euros de deute durant el tercer trimestre del 2023 i ha situat el deute sindicat en 874 milions d’euros al tancament del període esmentat.

Si bé al tancament del tercer trimestre, concretament a finals de novembre, EROSKI va redefinir la seva estructura financera en tancar amb èxit una emissió de bons per un import nominal de 500 milions d’euros amb inversors institucionals exclusivament, va amortitzar anticipadament el total del deute sindicat del seu anterior acord de finançament i va cobrir els compromisos pendents, que tenien dos terminis de venciment: el 31 de juliol de 2024, per un import de 503 M€, i el 31 de juliol de 2027, per un import de 200 M€.

Grup EROSKI

EROSKI és el primer grup de distribució de caràcter cooperatiu d’Espanya i un dels líders del nord del mercat espanyol, amb quotes de mercat del 37% al País Basc, del 19% a Galícia, del 28% a Navarra i del 21% a les Balears. La seva xarxa comercial, al tancament del tercer trimestre del 2023, s’eleva a 1.509 establiments, entre supermercats, hipermercats, cash & carry i supermercat online, a més de gasolineres, botigues d’esport i altres negocis no alimentaris. Així mateix, té més de 5 milions de socis clients i més de 27.300 socis cooperativistes i treballadors, als quals cal sumar el col·lectiu de treballadors de les més de 620 botigues franquiciades.

NOTA: Les dades presentades en aquesta nota de premsa no han estat verificades de forma independent i estan subjectes a discussió, finalització i esmena; i han estat preparades amb finalitats informatives per als inversors institucionals de bons sènior garantits d’EROSKI. La informació no està destinada a donar garanties sobre resultats futurs que sorgeixin després de la data d’aquesta nota.