Transformació social
Som un projecte col·lectiu obert a la societat
La transformació social forma part del nostre ADN cooperatiu. La missió d’EROSKI, des dels seus inicis, és contribuir a desenvolupar una societat millor, especialment en l’entorn directe. Per aconseguir-ho, treballem en quatre àmbits fonamentals: la informació al consumidor, la promoció d’hàbits de vida i alimentació saludables, el consum sostenible i l’acció solidària i la promoció assistencial dels qui ho necessiten.
Com a cooperativa de consum, treballem per crear una societat millor, per promoure comportaments que afavoreixin el desenvolupament sostenible i el respecte pel medi ambient, i per impulsar hàbits de consum sans i equilibrats, que facin que tots els socis i sòcies se sentin implicats en una petita transformació social amb un gran impacte
La informació al consumidor és una constant i es desenvolupa en nombrosos canals en línia i tradicionals, perquè ningú no en quedi exclòs i el nostre missatge arribi a tots els públics. La revista Consumer és el millor aparador per comunicar tot el que és tendència en l’àmbit de l’alimentació, la cura de la salut, l’atenció als infants i el medi ambient, però també sobre els principals aspectes de l’economia domèstica que preocupen els socis i sòcies clients. A més, inclou receptes de cuina sanes i equilibrades, consells i recomanacions sobre hàbits de consum i qüestions de salut.
La promoció de la salut i la vida sana es materialitza en diversos programes i campanyes desenvolupats per EROSKI, com Ekilibria, que ofereix als socis i sòcies clients un assessor nutricional de manera gratuïta, o el Programa d’Educació, Alimentació i Hàbits Saludables, pel qual han passat més de 400.000 escolars de primària en els últims quatre anys i que suposa un autèntic compromís de la cooperativa amb l’educació nutricional des de la infància. Es tracta d’un programa ambiciós de formació que té com a objectiu fomentar hàbits de vida saludables per evitar malalties relacionades amb la mala alimentació, com l’obesitat, la diabetis i molts altres problemes cardiovasculars. EROSKI també disposa de la seva pròpia Escola d’Alimentació, encarregada de realitzar estudis i informes sobre hàbits alimentaris, tallers i cursos de formació encaminats a millorar els nostres menús.
La lluita contra el malbaratament alimentari és un altre dels grans motors de transformació social d’EROSKI. En col·laboració amb diverses organitzacions, com el Banc dels Aliments, EROSKI contribueix a allargar el cicle de vida dels productes, a fomentar nous comportaments socialment responsables i, en definitiva, a millorar la qualitat de vida de totes les persones que, d’alguna manera, es relacionen amb la cooperativa.