Transformació social

Som un projecte col·lectiu obert a la societat

La transformació social forma part del nostre ADN cooperatiu. La missió d’EROSKI, des dels seus inicis, és contribuir a desenvolupar una societat millor, especialment en l’entorn directe. Per aconseguir-ho, treballem en quatre àmbits fonamentals: la informació al consumidor, la promoció d’hàbits de vida i alimentació saludables, el consum sostenible i l’acció solidària i la promoció assistencial dels qui ho necessiten.

Com a cooperativa de consum, treballem per crear una societat millor, per promoure comportaments que afavoreixin el desenvolupament sostenible i el respecte pel medi ambient, i per impulsar hàbits de consum sans i equilibrats, que facin que tots els socis i sòcies se sentin implicats en una petita transformació social amb un gran impacte

La informació al consumidor és una constant i es desenvolupa en nombrosos canals en línia i tradicionals, perquè ningú no en quedi exclòs i el nostre missatge arribi a tots els públics. La revista Consumer és el millor aparador per comunicar tot el que és tendència en l’àmbit de l’alimentació, la cura de la salut, l’atenció als infants i el medi ambient, però també sobre els principals aspectes de l’economia domèstica que preocupen els socis i sòcies clients. A més, inclou receptes de cuina sanes i equilibrades, consells i recomanacions sobre hàbits de consum i qüestions de salut.

La promoció de la salut i la vida sana es materialitza en diversos programes i campanyes desenvolupats per EROSKI, com Ekilibria, que ofereix als socis i sòcies clients un assessor nutricional de manera gratuïta, o el Programa d’Educació, Alimentació i Hàbits Saludables, pel qual han passat més de 400.000 escolars de primària en els últims quatre anys i que suposa un autèntic compromís de la cooperativa amb l’educació nutricional des de la infància. Es tracta d’un programa ambiciós de formació que té com a objectiu fomentar hàbits de vida saludables per evitar malalties relacionades amb la mala alimentació, com l’obesitat, la diabetis i molts altres problemes cardiovasculars. EROSKI també disposa de la seva pròpia Escola d’Alimentació, encarregada de realitzar estudis i informes sobre hàbits alimentaris, tallers i cursos de formació encaminats a millorar els nostres menús.

La lluita contra el malbaratament alimentari és un altre dels grans motors de transformació social d’EROSKI. En col·laboració amb diverses organitzacions, com el Banc dels Aliments, EROSKI contribueix a allargar el cicle de vida dels productes, a fomentar nous comportaments socialment responsables i, en definitiva, a millorar la qualitat de vida de totes les persones que, d’alguna manera, es relacionen amb la cooperativa.

Informació al consumidor

Amb un tiratge de 1.200.000 exemplars, EROSKI Consumer és un canal de comunicació que pretén formar i informar el consumidor en temes associats amb l’alimentació, la seguretat alimentària, la salut, el medi ambient i la solidaritat, entre d’altres. A través de les guies de compra i els temes de recerca, es faciliten les dades necessàries per encertar a les decisions de compra.

De manera paral·lela, la revista publica diverses guies amb l’objectiu d’ajudar el consumidor a encertar en la compra. L’any passat van tractar temes com els guisats envasats, els olis de taula, les salses de tomàquet, els calamars, el pop i els calamarsets envasats, les llavors, les cerveses, el pa de motlle o els llagostins.

Els informes de recerca, d’altra banda, van tractar sobre assumptes com la despesa en alimentació, les deixalles marines, el consum responsable, els productes ecològics, els trastorns de l’alimentació, les vacunes, el sucre o l’economia de la llar, entre d’altres.

Revista EROSKI CONSUMER

Amb un tiratge de 1.200.000 exemplars, EROSKI Consumer és un canal de comunicació que pretén formar i informar el consumidor en temes associats amb l’alimentació, la seguretat alimentària, la salut, el medi ambient i la solidaritat, entre d’altres. A través de les guies de compra i els temes de recerca, es faciliten les dades necessàries per encertar a les decisions de compra.

De manera paral·lela, la revista publica diverses guies amb l’objectiu d’ajudar el consumidor a encertar en la compra. L’any passat van tractar temes com els guisats envasats, els olis de taula, les salses de tomàquet, els calamars, el pop i els calamarsets envasats, les llavors, les cerveses, el pa de motlle o els llagostins.

Els informes de recerca, d’altra banda, van tractar sobre assumptes com la despesa en alimentació, les deixalles marines, el consum responsable, els productes ecològics, els trastorns de l’alimentació, les vacunes, el sucre o l’economia de la llar, entre d’altres.

Portadas Revista Eroski Consumer

CONSUMER.ES

El nostre portal d’informació al consumidor CONSUMER.ES rep 60 milions de visites a l’any.

Alimentació, Nadó, Salut i Seguretat Alimentària i Mascotes són les secciones més visitades. Més de 260.000 persones estan inscrites als nostres butlletins informatius.

App Móvil Eroski Consumer Recetas

Gestió ètica i transparència

Codi ètic

El nostre codi ètic és l’eix de la gestió diària, que a la pràctica es correspon amb les línies d’actuació següents:

  1. INCLOURE la gestió ètica entre els objectius principals de la direcció.
  2. ASSUMIR i CONTRIBUIR a la millora contínua dels nivells de responsabilitat social recollits en la legislació.
  3. VERIFICAR a través d’indicadors la conducta ètica de l’organització per definir les àrees d’activitat que necessiten millores.
  4. FIXAR OBJECTIUS de millora en la gestió ètica, i elaborar i adoptar plans per aconseguir-los.
  5. FORMAR I INFORMAR adequadament totes les persones involucrades en l’aplicació del sistema de gestió i promoure l’adopció de bones pràctiques de responsabilitat social.
  6. INFORMAR adequadament els proveïdors i subcontractistes sobre el codi ètic adoptat, i crear mecanismes per a la transferència del coneixement sobre la responsabilitat social.
  7. ATENDRE les parts interessades externes (consumidors, comunitats de veïns, Administració, clients, proveïdors, etc.) en tant que s’interessen pel nostre comportament social.
  8. COMUNICAR a la societat obertament i eficaçment el seu codi, les seves normes i el compliment dels seus objectius.