Carta del Consell Rector
Carta de
Leire Mugerza
Consell Rector
El model de gestió cooperativa d’EROSKI fa que tots els qui en formem part ens sentim compromesos amb la societat on som presents i que, a més, tinguem la possibilitat de demostrar-ho en cadascuna de les actuacions que es duen a terme des de l’organització. Aquest és un dels grans avantatges de la nostra cooperativa, que crea forts llaços entre els socis i sòcies treballadors i entre els socis i sòcies consumidors, als quals procura béns i serveis en les millors condicions de qualitat, informació i preu. Creem nous productes d’estalvi, com la recentment estrenada Targeta OR, que permet un descompte directe del 4% en totes les compres, o els vals de descompte i les ofertes que fan que l’estalvi transferit a les famílies tingui un impacte real als seus comptes.
L’estratègia comercial “amb tu” implantada per EROSKI ja fa uns quants anys permet que aquesta relació amb el client sigui plena, ja que els consumidors i consumidores també són socis amb poder de decisió en les iniciatives que es desenvolupen, a través de la seva representació al Consell Rector. I és que el govern corporatiu, la gestió i la representació de la cooperativa matriu del Grup EROSKI corresponen al Consell Rector, d’acord amb les normes legals i estatuàries i els acords de l’Assemblea General d’EROSKI Societat Corporativa, que és l’òrgan on s’expressa la nostra voluntat societària, format pels delegats representants dels socis i sòcies consumidors i els socis i sòcies treballadors en la mateixa proporció. Persones que participen en la gestió com a projecte comú.
En aquest projecte, que té en compte les inquietuds socials, prop del 80% dels càrrecs estan ocupats per dones, i moltes persones treballem per reinvertir els beneficis en un millor projecte de futur en què valors com el compromís, la solidaritat, la responsabilitat i la sostenibilitat no siguin una mera estratègia de màrqueting sinó que es plasmin en realitats concretes en la nostra feina diària.
Així, destaca, per exemple, la implicació amb el Banc dels Aliments, amb el qual fa més de 20 anys que treballem, la nostra campanya “Malbaratament Zero”, una aposta ferma pels productors locals, que suposen més del 50% dels proveïdors del grup, o la inclusió a la nostra organització de diversos col·lectius desfavorits socialment. A més, a EROSKI hem fet passos importants per reduir les emissions de gasos contaminants i innovem de manera contínua en l’eficiència de tots els processos, així com en el desenvolupament de productes i serveis que contribueixin a millorar la salut i el benestar dels nostres clients.
Ens preocupa especialment l’alimentació saludable, de qualitat i que respongui a les necessitats concretes de cada soci i sòcia client atenent als nous hàbits de consum i a les demandes del mercat. Per això, les botigues “amb tu” són avui el reflex d’aquesta preocupació i d’aquestes necessitats, i fan que a EROSKI l’experiència de compra sigui diferent. El producte fresc hi ocupa un lloc destacat i es presenta d’una forma més natural, amb menys embolcalls, destacant-ne les propietats i, sobretot, oferint-ne una gran varietat.
Alhora que apostem per la proximitat, innovem en nous models de comercialització que millorin la qualitat de vida de tots els consumidors i consumidores, apropant l’experiència de compra a EROSKI fins a la porta de casa seva, amb l’aspiració de ser la seva botiga preferida. Els escoltem i avancem per donar respostes eficaces. Les noves botigues d’EROSKI són la millor expressió d’aquesta voluntat, el lloc on plasmem una estratègia comercial totalment diferent. Així veiem el futur i en tot això continuem treballant.