AECOC, l’associació que reuneix tots els agents de la cadena de valor, ha publicat recentment el resultat del Benchmarking Supply Chain-Gran Consum 2023. Es tracta d’un estudi anual en el qual, tant fabricants com distribuïdors, valorem el nivell d’eficiència de les activitats de la cadena de subministrament. En aquesta edició, han participat 21 distribuïdors de gran consum i 37 fabricants.

Els fabricants han valorat EROSKI com el quart millor distribuïdor, a només una centèsima de la tercera posició. Aquest resultat és un reconeixement clar a la capacitat de reacció i flexibilitat de la nostra cadena de subministrament, en un escenari caracteritzat per una alta incertesa (tensions en transport, conflictes bèl·lics, escassetat de matèries primeres…) que ha causat una forta tensió en les operacions.

Hem de destacar que, per tercer any consecutiu, els fabricants valoren EROSKI com el millor distribuïdor en l’àmbit de col·laboració. Un eix estratègic pel qual continuem apostant fermament, una palanca que cobra un protagonisme especial en escenaris convulsos, que és justament on mostra més potencialitat.

“Els resultats obtinguts reforcen la visió que tenim de cadena de subministrament estesa, en la qual la col·laboració dels diferents agents és cada vegada més indispensable per a aconseguir sinergies que ens permetin millorar la nostra oferta a les persones consumidores”.

Ocupem posicions TOP3 en els blocs de Sistemes d’Intercanvi d’Informació, Planificació i Reacció, i Documentació. Continuem considerant l’automatització i digitalització com a palanques clau per a construir una cadena de subministrament robusta i resilient.

També volem destacar que hem millorat significativament la posició de les àrees de Comanda i Lliurament, dos blocs que en edicions anteriors mostraven un àmbit de millora més ampli. Un resultat que avala la contribució dels plans d’acció posats en marxa, en els quals continuarem insistint en el futur.

Valorem molt positivament la informació que aporta aquest estudi, ja que ens permet entendre les nostres fortaleses i febleses des de la mirada dels fabricants. Els resultats obtinguts reforcen la visió que tenim de cadena de subministrament estesa en la qual la col·laboració dels diferents agents és cada vegada més indispensable per a aconseguir sinergies que ens permetin millorar la nostra oferta a les persones consumidores. El repte principal continuarà sent el desenvolupament d’una cadena de subministrament sostenible que ens permeti adaptar-nos al mercat en el mínim temps possible i amb el cost mínim.