• Dissabte que ve, EROSKI se sumarà a lapagada simbòlica de la iniciativa global més gran en defensa del medi ambient i que enguany té per lema Fes una volta al planeta

  • EROSKI i WWF col·laboren des de fa anys per promoure polítiques mediambientals en relació amb la sostenibilitat dels caladors de pesca, la millora de leficiència energètica i la promoció dun consum més responsable

EROSKI se suma per tretzè any consecutiu a la campanya “L’Hora del Planeta” promoguda per WWF amb el suport de Nacions Unides, fent una apagada simbòlica de la pàgina webwww.consumer.es, que seguirà activa amb una llum atenuada de menys intensitat, a més de la difusió de la iniciativa que farà a la web i les xarxes socials i l’apagada dels rètols d’alguns dels seus establiments. Milions de persones d’arreu del món apagaran els llums durant una hora (entre les 20:30 i les 21:30, hora local) dissabte vinent, 25 de març, per conscienciar el món sobre la importància del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic.

El lema d’enguany és “Fes una volta al planeta” i es tracta d’una carrera pel planeta per lluitar contra el canvi climàtic i la destrucció de la naturalesa que ja ha començat. L’objectiu és reduir les emissions de CO₂ a la meitat l’any 2030 i frenar la pèrdua de la biodiversitat.

Un any més, EROSKI se suma a aquesta iniciativa de WWF, que sha convertit en lacció global de sensibilització més gran en defensa del medi ambient coneguda fins al moment. Els consumidors són cada cop més exigents amb els criteris de sostenibilitat i a EROSKI treballem per donar resposta a aquestes demandes per un consum més responsable., ha assenyalat el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.

Compromís amb la lluita contra el canvi climàtic

El deteriorament del clima, la pèrdua d’hàbitats i el declivi silvestre són les conseqüències que provoca la crisi climàtica i que, a més, es produeix en un context de preus elevats per l’energia, principalment del gas, agreujat pel conflicte bèl·lic d’Ucraïna. EROSKI ha redoblat els esforços en matèria de sostenibilitat i una de les fites més importants és l’ambiciós compromís d’aconseguir les zero emissions netes de gasos d’efecte d’hivernacle el 2050. Aquest repte s’emmarca en la seva adhesió al Codi de Conducta sobre negoci responsable daliments i pràctiques de màrqueting de la Unió Europea.

EROSKI va aconseguir l’any passat la seva segona estrella Lean & Greenper haver aconseguit l’objectiu de reduir més d’un 30 % les emissions de CO2 en els processos de logística i transport en l’exercici 2021, un any abans del termini establert per la iniciativa. Concretament, EROSKI ha rebaixat les emissions un 32 % respecte de l’any base 2015. Això significa que hem evitat 36.000 tones d’emissions equivalents de CO2.

Més de 15 anys de col·laboració

EROSKI i WWF col·laboren en diferents iniciatives des de fa més 15 anys per al desenvolupament de diferents polítiques mediambientals en relació amb l’explotació sostenible de caladors, la millora en l’eficiència energètica, la promoció d’un consum més responsable, la promoció de pesca sostenible o el llançament de productes de marca pròpia EROSKI amb bones pràctiques sostenibles. A més, WWF col·labora amb la revista www.consumer.es publicant continguts en el seu canal de medi ambient i avala el programa de la cooperativa sobre alimentació saludable Ekilibria.

D’altra banda, WWF continua desenvolupant continguts pedagògics per a un mòdul específic sobre sostenibilitat dins del Programa Educatiu sobre Alimentació i Hàbits Saludables que desenvolupa l’Escola d’Alimentació EROSKI en col·laboració amb centres escolars de tot Espanya.

Compartir en: