• Dissabte que ve, EROSKI se sumarà a l’apagada simbòlica de la iniciativa global més gran en defensa del medi ambient i que aquest any té per lema “Dona una hora al planeta”

• EROSKI i WWF col·laboren des de fa anys per promoure polítiques mediambientals en relació amb la sostenibilitat dels caladors de pesca, la millora de l’eficiència energètica i la promoció d’un consum més responsable

EROSKI se suma per tretzè any consecutiu a la campanya “L’Hora del Planeta” que promou WWF amb el suport de les Nacions Unides, fent una apagada simbòlica de la seva pàgina web www.consumer.es que seguirà activa amb una llum tènue de menys intensitat, a més de la difusió de la iniciativa que farà a la pàgina web i a les xarxes socials, així com l’apagada dels rètols d’alguns dels seus establiments. Milions de persones d’arreu del món apagaran els llums durant una hora (entre les 20:30 i les 21:30, hora local) demà dissabte 23 de març, per conscienciar el món sobre la importància del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic.

El lema d’aquest any és “Dona una hora al planeta” i es tracta d’una cursa pel planeta per lluitar contra el canvi climàtic i la destrucció de la natura. És una acció anual que uneix ciutadania, empreses, ajuntaments, institucions i tota mena d’organitzacions en la lluita contra el canvi climàtic i la pèrdua de biodiversitat.

“Un any més, EROSKI se suma a aquesta iniciativa de WWF, que s’ha convertit en l’acció global de sensibilització més gran en defensa del medi ambient coneguda fins al moment, i un símbol per cridar l’atenció sobre el problema del canvi climàtic. Els consumidors són cada cop més exigents amb els criteris de sostenibilitat i a EROSKI treballem per donar resposta a aquestes demandes per un consum més responsable”, ha assenyalat el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.

Compromís amb la lluita contra el canvi climàtic

El deteriorament del clima, la pèrdua d’hàbitats i el declivi silvestre són les conseqüències que provoca la crisi climàtica i que, a més, es produeix en un context de preus elevats per l’energia. El 2023 ha estat l’any més càlid de la història des que hi ha registres. Aquest augment de la temperatura global s’ha traduït en fenòmens meteorològics extrems, com ara inundacions, onades de calor i incendis devastadors, cada cop més freqüents.

Per això, EROSKI ha redoblat els esforços en matèria de sostenibilitat i una de les fites més importants és l’ambiciós compromís d’aconseguir les zero emissions netes de gasos d’efecte d’hivernacle el 2050. Aquest repte s’emmarca en la seva adhesió al Codi de Conducta sobre negoci responsable d’aliments i pràctiques de màrqueting de la Unió Europea.

EROSKI ha obtingut dues estrelles Lean & Green per haver assolit l’objectiu de reduir un 30% les seves emissions de CO₂ en els processos de logística i transport durant els últims quatre anys. EROSKI ha reduït més d’un 40% les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle d’abast 1 i 2 des del 2017, ha afegit nous productes ecològics a la seva gamma, que ja té més de 1.400 referències, ha incorporat el segell de benestar animal a tota la carn blanca i ha continuat reduint el plàstic i millorant la reciclabilitat dels envasos, amb més de 180 referències ecodissenyades.

Fa dos anys, EROSKI va esdevenir la primera empresa de distribució a Espanya a introduir el nou etiquetatge ambiental Planet Score, i l’any passat, les botigues van afegir una trentena de productes d’alimentació i frescos senyalitzats amb aquest segell.

A més a més, l’any passat EROSKI va obtenir la certificació Leed Gold per la seva botiga sostenible de Lakua Arriaga de Vitòria, un segell que acredita que l’edifici és sostenible i s’ha construït amb els estàndards d’ecoeficiència. Es tracta del supermercat més sostenible de tota la xarxa comercial i marca un nou model energètic per a les  botigues.

Més de 15 anys de col·laboració

EROSKI i WWF col·laboren en diferents iniciatives des de fa més 15 anys per al desenvolupament de diferents polítiques mediambientals en relació amb l’explotació sostenible de caladors, la millora en l’eficiència energètica, la promoció d’un consum més responsable, la promoció de pesca sostenible o el llançament de productes de marca pròpia EROSKI amb bones pràctiques sostenibles. A més, WWF col·labora amb la revista www.consumer.es publicant continguts a la secció de medi ambient, i avala el programa de la cooperativa sobre alimentació saludable Ekilibria.

D’altra banda, WWF continua desenvolupant continguts pedagògics per a un mòdul específic sobre sostenibilitat dins del Programa Educatiu sobre Alimentació i Hàbits Saludables que desenvolupa l’Escola d’Alimentació EROSKI en col·laboració amb centres escolars de tot Espanya.