
Més de 370.000 persones s’han beneficiat d’aquesta ajuda canalitzada mitjançant 370 entitats socials
EROSKI presenta el seu Pla Solidari per a enguany i anuncia les causes a què destinarà els diners recaptats per mitjà del seu programa solidari permanent
EROSKI i els seus clients van recaptar 23 milions d’euros l’any passat per ajudar més de 370.000 persones amb el suport de vora 370 entitats socials, gràcies a les diverses iniciatives desenvolupades dins del Pla de Solidaritat.
“A EROSKI volem contribuir de manera efectiva a fer possible una societat més justa i solidària, un compromís que recullen els nostres valors des de l’origen. Agraïm als nostres clients que hagin respost un any més de forma solidària a totes les iniciatives per ajudar, entre tots, els col·lectius més necessitats”, ha explicat el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.
Entre les iniciatives més destacades del Pla de Solidaritat d’EROSKI hi ha les campanyes de recollida d’aliments que organitza periòdicament a les botigues, des de fa més de vint-i-set anys, juntament amb la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL). El 2024, EROSKI i els seus clients van donar més de 2.000 tones d’aliments entre El Recapte de Primavera al maig i El Gran Recapte al novembre, una xifra que equival a 4,6 milions d’àpats per a alimentar 1.269 famílies en un any, destinades a persones que travessen dificultats econòmiques o que estan en risc d’exclusió social.
A aquest import cal sumar-hi 2.700 tones més, que equivalen a prop d’11 milions d’àpats per a alimentar més de 2.900 famílies, donades per mitjà del programa Malbaratament Zero, pel qual EROSKI dona productes frescos i d’alimentació que retira dels lineals per tal de complir el compromís de frescor màxima amb els clients, o simplement perquè l’envàs presenta una petita deficiència, com ara un simple bony o un trencament de l’embalatge que n’impedeix la venda. Tots els aliments que dona EROSKI sempre estan dins de la data de caducitat o de consum preferent i en perfecte estat per al consum.
Alhora, EROSKI disposa del programa permanent Cèntims Solidaris, pel qual els clients poden afegir uns cèntims al tiquet de compra i destinar aquesta quantitat a la causa social activa en aquell moment. El 2024, amb aquesta iniciativa els clients van donar 1,2 milions d’euros, gràcies a més de 8 milions de donacions, per finançar projectes d’ajuda a la infància, conservació del medi ambient, lluita contra el càncer, suport a gent gran i a persones en risc d’exclusió social, amb discapacitat o malalties degeneratives, i a víctimes de violència de gènere, entre d’altres. Vora 120.000 persones s’han beneficiat d’aquesta generositat, canalitzada mitjançant 61 entitats socials.
Després d’una consulta feta a més de 3.700 persones, entre treballadors, clients i la ciutadania en general, en la qual es van presentar 562 projectes solidaris, les causes que ha seleccionat EROSKI per desenvolupar el programa Cèntims Solidaris el 2025 seran l’ajuda a la infància i a les persones amb càncer, el suport a les víctimes de la violència de gènere, l’assistència a les persones amb malalties degeneratives o rares, el suport a les persones amb discapacitat, la col·laboració amb les famílies o la gent gran en situació de vulnerabilitat i la protecció del medi ambient i dels animals sense llar.
Altres iniciatives solidàries
Així mateix, el 2024 EROSKI va organitzar una campanya puntual de cooperació d’emergència, la campanya d’ajuda a les persones damnificades pels efectes devastadors de la dana que va assolar diverses comunitats autònomes del país i que va causar danys materials incalculables, en la pitjor gota freda del segle. EROSKI va aconseguir recaptar més de mig milió d’euros, que es van canalitzar a la població afectada per mitjà de Creu Roja.
Compartir en: