• Les botigues EROSKI assenyalen ja 29 productes alimentaris amb aquest etiquetatge que informa sobre el seu impacte global en el medi ambient

• També ha començat a incorporar de manera pionera el segell Planet Score en l’envàs d’alguns productes de la marca

• EROSKI ha validat l’ús d’aquest etiquetatge en una enquesta amb la participació de centenars de persones consumidores

Fa un any, EROSKI es va convertir en la primera empresa de distribució a Espanya a introduir un nou etiquetatge ambiental en una desena de productes de la seva marca. Des d’aquest mes, les botigues EROSKI han ampliat a 29 els productes d’alimentació i frescos amb el segell Planet Score. Així, EROSKI avança en els compromisos per afavorir un consum responsable i la transparència d’informació a les persones consumidores amb l’objectiu de facilitar una compra més sostenible.

Aquest etiquetatge pretén comunicar d’una manera senzilla l’impacte global de l’aliment en el medi ambient, a fi d’aportar a les persones consumidores informació útil per a una decisió de compra conscient. Amb aquesta finalitat, s’analitza el cicle de vida del producte segons diferents indicadors. El resultat es presenta amb una puntuació global (en una escala de la A a la E presentada en diferents colors) i tres indicadors desglossats: ús de plaguicides, impacte en la biodiversitat i impacte en el clima. A més, per a productes amb ingredients d’origen animal, inclou una valoració sobre el mètode de criança que considera aspectes de benestar animal. D’aquesta manera, permet a les persones consumidores comparar productes dins d’una mateixa categoria de manera senzilla i, per tant, fer una compra informada.

Nova iniciativa: incorporació del segell a l’envàs

En paral·lel a l’extensió de l’etiquetatge ambiental a nous aliments al punt de venda, EROSKI també ha començat a incorporar-lo en alguns envasos. Aquest avanç dona resposta a les aportacions recollides en una enquesta sobre etiquetatge ambiental que EROSKI ha fet a centenars de persones consumidores.

“El nostre compromís amb la sostenibilitat és ferma i indestructible, i la societat també comparteix l’interès per avançar cap a un consum més responsable. Les persones consumidores ens traslladen amb rotunditat la necessitat de disposar d’informació més clara i completa sobre l’impacte ambiental dels aliments per poder fer una compra conscient, i esperen que aquest tipus d’etiquetatge es mostri en els envasos dels productes. A més a més, entre els models d’etiquetes ambientals que els hem proposat, Planet Score és el preferit per a comunicar l’impacte ambiental global de l’aliment”, explica el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.

Dinamisme en la informació ambiental a les persones consumidores

Des de fa anys, EROSKI treballa en l’anàlisi i la comunicació de l’impacte ambiental dels productes. La publicació pionera de les declaracions ambientals de productes de la seva marca va ser un avanç reconegut com una de les innovacions més destacades del sector el 2020 per l’Observatori d’Innovació en Gran Consum Espanya, que cada any elabora l’Institut Cerdà.

Una altra de les línies de treball que EROSKI aborda actualment pel que fa al càlcul de l’impacte ambiental dels productes i la comunicació a les persones consumidores és el projecte d’innovació Ingurulabel, finançat per la convocatòria PIME Circular d’Ihobe i liderat pel Basque Food Cluster, que busca impulsar la incorporació de l’etiquetatge ambiental en les pimes alimentàries basques. Com a col·laboradors del projecte, des d’EROSKI animen els seus proveïdors locals a participar en la iniciativa que calcularà la petjada ambiental d’alguns dels productes de la marca. Aquest projecte permetrà avançar en l’adaptació a les futures exigències normatives sobre declaracions ambientals que busquen combatre el greenwashing, com és la proposta de directiva Green Claims de la Unió Europea, que s’espera que s’aprovi el 2025.

Respecte pel medi ambient

EROSKI està compromesa fermament amb el respecte al medi ambient, i per això desenvolupa diverses iniciatives que busquen minimitzar l’impacte de la seva activitat en l’entorn on opera i assolir la neutralitat de carboni el 2050. Entre d’altres, la comercialització de productes més sostenibles, l’ecodisseny d’envasos i embalatges, l’ús sostenible dels recursos, la reducció de la petjada ambiental, la gestió de residus seguint un model d’economia circular i la preservació de la biodiversitat.