• Apel·la a la solidaritat dels clients per mitjà d’una donació voluntària al pas per la línia de caixes per ajudar a cobrir les necessitats bàsiques de la població afectada

  • El total de la donació d’EROSKI i els seus clients es canalitzarà a la població afectada mitjançant el fons d’emergències d’UNICEF

  • EROSKI complementarà la recaptació de les donacions dels clients amb una aportació addicional

EROSKI posa en marxa des d’avui, 9 de febrer, a tota la xarxa de botigues, una campanya d’ajuda d’emergència com a suport a les persones damnificades pels devastadors terratrèmols i les seves rèpliques que han afectat el sud-est de Turquia i Síria. Els clients podran fer una donació voluntària al pas per la línia de caixes per l’import que vulguin.

El total de la donació d’EROSKI i els seus clients es canalitzarà al fons d’emergències d’UNICEF, per mitjà del qual l’organització atén les necessitats de la població afectada, juntament amb la resta d’organitzacions internacionals, i en coordinació amb les autoritats del país, que treballen de manera urgent a Turquia i Síria per donar suport a la resposta humanitària.

Segons les autoritats, hi ha milers morts i de persones ferides o desaparegudes des dels dos terratrèmols inicials, de magnitud 7,7 i 7,5. També és probable que s’hagin danyat o destruït algunes escoles, hospitals i altres instal·lacions mèdiques i educatives. El dany potencial de les carreteres i de la infraestructura complicarà les feines de recerca i de rescat, i també una resposta humanitària més àmplia.

“La necessitat d’ajuda d’emergència davant aquesta situació devastadora ens insta a oferir als clients la possibilitat de canalitzar la seva ajuda de manera urgent, sumant-la a la que prestarem des d’Eroski en primera persona. La donació s’efectua al pas per caixa i per l’import que els consumidors estimin oportú. Accions com aquesta campanya són molt importants per a arribar on més falta fa i de la manera més ràpida possible. Estem segurs que, una vegada més, els consumidors respondran a la crida”, ha declarat el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.

“Ens trobem davant el terratrèmol més potent que ha sacsejat la zona en gairebé els últims cent anys. A més, ha tingut lloc en el pitjor moment per als nens, les nenes i les famílies, especialment vulnerables al fred i que, en el cas de Síria, ja fa onze anys que suporten les greus conseqüències de la guerra… La prioritat d’UNICEF a hores d’ara és garantir que els nens, les nenes i les famílies damnificades tinguin accés a aigua potable i sanejament per a prevenir malalties. Gràcies al suport d’EROSKI i de la clientela, que sempre ens fa costat en situacions d’emergència, ens ajuda a seguir treballant per assistir la població que més ho necessita, on sigui i quan sigui més necessari”, ha expressat Marta López Fesser, responsable d’Aliances Corporatives d’UNICEF Comitè Espanyol.

A la quantitat recaptada a les botigues amb les donacions dels clients, EROSKI hi farà una aportació addicional, que se sumarà als 7 milions d’euros que el grup destina anualment a contribuir en causes socials.

EROSKI, juntament amb els clients, i la Fundació EROSKI han fet donacions de més de mig milió d’euros durant les últimes campanyes solidàries activades per ajudar damnificats per desastres naturals i altres causes humanitàries a llocs com ara Haití (2010 i 2016), Llorca-Múrcia (2011), les Filipines (2013), el Nepal (2015), Síria (2015), Mallorca (2018) o La Palma (2020). L’última, l’any passat, es va destinar a la població afectada per la crisi a Ucraïna.

Compartir en: