• La inversió global el 2023 ha pujat a 14 M€ i s’han generat 360 llocs de treball

  • Manté el ritme d’obertures de franquícies d’anys anteriors, que ofereix un balanç de 307 inauguracions els últims cinc anys i que acaba l’any amb 628 supermercats franquiciats

  • El 52% de les obertures de la franquícia el 2023 correspon a franquiciats que ja tenen una altra botiga d’EROSKI amb aquest règim

  • EROSKI ha rebut el 2023 el premi al Millor Franquiciador de l’Any en la categoria d’Alimentació que atorga l’Associació Espanyola de Franquiciadors (AEF) i el premi a la Millor Franquícia en la categoria de Franquícies de supermercats en els premis Comerç de l’Any 2023-2024

Les vendes de la xarxa de supermercats franquiciats d’EROSKI han augmentat un 10,6% durant l’exercici 2023. Amb una inversió global que ha pujat a 14 milions d’euros, EROSKI ha obert 65 franquícies el 2023 i ha generat 360 llocs de treball.

Aquesta expansió, juntament amb la transformació empresa a la seva xarxa de botigues pròpies, representa un fort impuls a l’extensió del model comercial “amb tu”, que defineix la nova generació de botigues EROSKI. Les comunitats autònomes on s’ha concentrat el màxim nombre d’obertures són Catalunya (27), Andalusia (10), Balears (5) i el País Basc, Castella i Lleó i Castella-la Manxa (4). Seguides d’Aragó (3) i Extremadura, Galícia, la Comunitat Valenciana i Madrid (2).

EROSKI manté el ritme d’obertures de franquícies d’anys anteriors, que ofereix un balanç de 307 inauguracions els últims cinc anys i que acaba l’any amb 628 supermercats franquiciats. Així continua estenent la seva xarxa franquiciada amb el focus posat a Catalunya, el País Basc, Andalusia, Madrid, Castella-la Manxa, Extremadura i el Llevant, de cara als anys vinents. Durant l’exercici 2024 EROSKI preveu inaugurar 57 franquícies.

Estem satisfets amb l’evolució de la xarxa franquiciada d’EROSKI. Hem complert els objectius més importants, tant pel que fa al creixement en vendes i rendibilitat com pel nombre d’obertures de botigues noves. En aquest escenari, som optimistes de cara a aquest nou exercici i hem de seguir apostant per l’acompanyament de franquícies”, remarca el director de Franquícies d’EROSKI, Alberto Cañas.

 

Formats comercials

Les franquícies d’EROSKI responen al model comercial “amb tu”, que integra totes les característiques, els avanços i els avantatges de la xarxa de botigues pròpies EROSKI: l’aposta pel producte local i regional, la promoció de l’alimentació saludable, la contribució a l’estalvi dels clients i el compromís amb la responsabilitat social i la sostenibilitat amb iniciatives de solidaritat i de reducció de l’impacte ambiental.

L’actual xarxa de supermercats té diferents formats comercials, entre els quals destaca EROSKI City, que són supermercats de proximitat de 250 a 400 metres quadrats, amb un ampli assortiment d’alimentació i frescos. El format més innovador és l’ensenya Rapid, un format d’ultraproximitat i conveniència en 150 metres quadrats, adaptable a qualsevol ubicació –ciutats, gasolineres, universitats, zones turístiques o platges– i on es pot comprar de manera còmoda, ràpida i completa.

Confiança dels franquiciats

EROSKI aposta de manera decidida per aportar al mercat un matís diferent quant al model de franquícia que preval avui dia. “Som una empresa de base cooperativa, de treballadors i consumidors, amb valors propis. Per això, entenem les necessitats dels nostres franquiciats. Segons l’última enquesta de satisfacció efectuada l’any 2023, el 96,49% d’ells ens valora positivament”, destaca el director de Franquícies d’EROSKI.

El 52% de les obertures de la franquícia el 2023 correspon a franquiciats que ja tenen una altra botiga d’EROSKI amb aquest règim. “De fet, el 46% de la nostra xarxa actual de franquícies pertany a multifranquiciats. Això és un senyal que evidencia la solidesa i la confiança que els empresaris dipositen en el nostre model de franquícia. Aquest model, amb de 45 anys d’experiència, s’ha optimitzat contínuament i, a hores d’ara, és adaptable a diverses ubicacions, des de centres urbans fins a gasolineres o universitats. La preferència dels nostres franquiciats per continuar invertint en les nostres botigues demostra la seva satisfacció i l’èxit del nostre negoci”, subratlla Alberto Cañas.

 

Reconeixement a la millor franquícia

EROSKI ha rebut el 2023 el premi al Millor Franquiciador de l’Any en la categoria d’Alimentació que atorga l’Associació Espanyola de Franquiciadors (AEF). Aquest guardó reconeix i posa en valor el suport i l’assessorament als franquiciats de manera contínua, uns valors diferenciats de l’organització que s’aconsegueix traslladar a la xarxa i un pla sòlid de màrqueting per a la franquícia d’EROSKI i, en definitiva, una gestió excel·lent de la seva xarxa de franquícies.

A més a més, també ha rebut el premi a la Millor Franquícia en la categoria de Franquícies de supermercats en els premis Comerç de l’Any 2023-2024. Aquests reconeixements els han concedit les persones consumidores en el certamen més important de consumidors d’Espanya i un dels estudis de mercat més destacats del sector del retail.

Convenis de col·laboració

La cooperativa manté el seu conveni de col·laboració amb la Confederació Espanyola d’Associacions de Joves Empresaris per donar suport a l’emprenedoria i i impulsar-la entre els joves empresaris i els autònoms. A més de reforçar el seu compromís amb l’emprenedor, EROSKI busca contribuir al desenvolupament de l’economia local a les diferents comunitats autònomes.

EROSKI continua ampliant el model d’ocupabilitat per a persones amb discapacitat que va començar a desenvolupar el 2015. Actualment, ja disposa de 9 botigues amb aquestes característiques: 4 al costat de GUERAK al País Basc, 2 a Castella i Lleó al costat de SOLTRA i 3 més a Catalunya de la mà d’AMPANS. L’any passat es van obrir 2 botigues de Vegalsa amb SOLTRA i de Caprabo amb AMPANS.

Compartir en: