El sistema d’emmagatzemament Autostore d’EROSKI, entre els projectes més destacats en l’Observatori d’Innovació de Gran Consum 2024
Elaborat anualment per l’Institut Cerdà

L’automatisme d’EROSKI ha estat reconegut com una de les vint millors innovacions de l’any passat, presentades aquest matí al Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats a Madrid
AutoStore és un sistema robòtic d’emmagatzemament i gestió de comandes que EROSKI ha implementat al costat de Smartlog, i ha esdevingut el primer sistema d’emmagatzemament AutoStore de la gran distribució nacional per a preparar comandes o reposar estocs per tal de maximitzar l’eficiència
La vuitena edició de l’Observatori d’Innovació en Gran Consum (OIGC) ha reconegut avui l’innovador sistema d’emmagatzemament AutoStore d’EROSKI, inaugurat el maig de l’any passat en un dels seus centres logístics de les Balears, com un dels vint millors projectes de transformació del sector el 2024. Aquest reconeixement, que s’ha anunciat avui al Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, valora la capacitat d’EROSKI d’afrontar els reptes actuals del sector i optimitzar les seves operacions mitjançant la innovació tecnològica.
L’OIGC ha avaluat 350 iniciatives, entre les quals destaquen aquelles que responen a l’exigència creixent de les persones consumidores en termes de sostenibilitat, salut i personalització, a més de l’optimització operativa i la reducció de l’impacte ambiental. En aquest context, la implantació del sistema AutoStore a la plataforma logística d’EROSKI a Son Morro (Palma) ha estat reconeguda pel seu caràcter pioner en la distribució alimentària a Espanya.
AutoStore és un sistema robòtic d’emmagatzemament i gestió de comandes que EROSKI ha implementat al costat de Smartlog, i ha esdevingut el primer sistema d’emmagatzemament AutoStore de la gran distribució nacional per a preparar comandes o reposar estocs per tal de maximitzar l’eficiència. Aquest sistema innovador permet a EROSKI optimitzar la reposició de productes a les botigues, perquè assegura que totes les referències estiguin disponibles de manera constant i evita l’excés d’estoc. Gràcies a aquesta tecnologia, EROSKI pot servir qualsevol producte de manera unitària, i així millora l’eficiència en la distribució i garanteix la disponibilitat de tots els productes per als clients.
El director de Plataformes d’EROSKI, Alfonso Muñoz, i el director d’EROSKI a les Balears, Alfredo Herráez, han destacat, en el moment de recollir el reconeixement, que l’engegada d’AutoStore a EROSKI Balears “suposa un avanç que no només reforça el compromís de la companyia amb la innovació i l’excel·lència en la distribució, sinó que també posiciona EROSKI com un referent en l’aplicació de solucions tecnològiques en el sector de gran consum”.
Amb aquesta iniciativa, EROSKI referma l’aposta per la transformació digital i la millora contínua en els seus processos logístics, a fi d’oferir el millor servei a les persones consumidores i contribuir a un model de distribució més eficient i sostenible.
En total, l’OIGC ha identificat 350 casos d’innovació després de consultar més de 1.200 entitats del sector i portar a terme un procés de monitoratge i anàlisi durant onze mesos. De totes les iniciatives presentades, es van preseleccionar seixanta projectes i un comitè de setze experts independents va seleccionar finalment les vint innovacions més destacades de l’any.
Compartir en: