Diversos professionals destacats del sector del retail es van unir a la nostra trobada per debatre sobre l’analítica avançada, el big data i la intel·ligència artificial. Així, especialistes com Fernando Pasamón, Managing Partner Consumer Industry and Growth Leader a Deloitte Espanya; Rai Cararach, director de vendes corporatives a Nestlé España, i Rosario Pedrosa, responsable d’estratègia comercial i màrqueting a AECOC, a més d’Ana Cuevas i Carmen Guelbenzu per part d’EROSKI, van aportar la seva visió sobre l’impacte, els desafiaments i les oportunitats de les noves tecnologies.

La taula rodona es va centrar en com la integració de les noves tecnologies transforma la gestió de la cadena de valor en el retail. Els experts van discutir sobre com l’ús efectiu de l’analítica de dades no només pot preveure les tendències de consum, sinó també optimitzar l’eficiència operativa, millorar l’experiència de les persones consumidores i augmentar la competitivitat en el mercat.

“L’analítica avançada i el big data no són ja només eines de millora, sinó fonamentals per a qualsevol estratègia de negoci que aspiri a liderar el futur del retail”.

Un dels punts clau que es van destacar en el debat va ser la necessitat que els diferents actors del sector col·laborin per adaptar-se ràpidament als canvis del mercat. La capacitat de treballar conjuntament per oferir els millors productes i serveis és essencial per a satisfer les expectatives cada cop més altes de les persones consumidores. A més, es va posar èmfasi en la importància d’assegurar l’eficàcia i l’eficiència dels processos i les decisions. Per tot plegat, les eines tecnològiques avançades es mostren imprescindibles.

La trobada va deixar clar que l’analítica avançada i el big data no són ja només eines de millora, sinó fonamentals per a qualsevol estratègia de negoci que aspiri a liderar el futur del retail.