Fa un any, ens vam convertir en la primera empresa de distribució a Espanya a introduir un etiquetatge ambiental nou en una desena de productes de la seva marca. Des d’aquest mes, les botigues EROSKI han ampliat a 29 els productes d’alimentació i frescos amb el segell Planet Score. Així, avancem en els compromisos per afavorir un consum responsable i la transparència d’informació a les persones consumidores, amb l’objectiu de facilitar una compra més sostenible.

“A finals del 2022 ens vam convertir en la primera empresa de distribució a Espanya a implantar un nou etiquetatge ambiental en els nostres productes de marca pròpia”.

Aquest etiquetatge pretén comunicar d’una manera senzilla l’impacte global de l’aliment en el medi ambient i aportar a les persones consumidores informació útil per a una decisió de compra conscient. Amb aquesta finalitat, s’analitza el cicle de vida del producte segons diferents indicadors. El resultat es presenta amb una puntuació global (en una escala de la A a la E presentada en colors diferents) i tres indicadors desglossats: ús de plaguicides, impacte en la biodiversitat i impacte en el clima. A més, per a productes amb ingredients d’origen animal, inclou una valoració sobre el mètode de criança que considera aspectes de benestar animal. D’aquesta manera, permet a les persones consumidores comparar productes dins d’una mateixa categoria de manera senzilla i, per tant, fer una compra informada.

En paral·lel a l’extensió de l’etiquetatge ambiental a més aliments al punt de venda, també hem començat a incorporar-lo en alguns envasos. Aquest avanç dona resposta a les aportacions recollides en una enquesta sobre etiquetatge ambiental que EROSKI ha fet a centenars de persones consumidores.