• L’energètica assessorarà EROSKI i l’ajudarà a portar a terme els millors projectes d’eficiència energètica i descarbonització segons els seus consums i les possibilitats de les seves instal·lacions

  • Totes les actuacions que faci EROSKI als seus centres per millorar l’eficiència energètica aniran associats a certificats d’estalvi energètic (CAES) que gestionarà Iberdrola

  • Una de les fites més importants d’EROSKI és l’ambiciós compromís d’aconseguir les zero emissions netes de gasos d’efecte d’hivernacle el 2050

Iberdrola i EROSKI han fet un pas més en el seu acord de col·laboració i treballaran plegades per reduir la petjada de carboni de tots els centres de la cadena de supermercats per mitjà de diverses solucions d’electrificació. Així, els supermercats i centres de treball EROSKI reduiran les emissions que generin i podran estalviar en la factura energètica per mitjà de diverses actuacions. L’electricitat que procedeix de fonts renovables és la solució energètica més eficient i, alhora, permet la independència dels combustibles fòssils.

Iberdrola analitzarà i estudiarà les diferents alternatives que EROSKI pot portar a terme per mitjà d’una auditoria energètica i l’assessorarà per escometre els millors projectes d’eficiència segons els consums i les instal·lacions.

Totes les actuacions que faci EROSKI als seus centres per millorar l’eficiència energètica suposaran estalvis addicionals per a EROSKI per mitjà del sistema de certificats d’estalvi energètic (CAES), que gestionarà i tramitarà Iberdrola.

Els projectes es gestionaran mitjançant la plataforma Net Zero Emissions Manager, llançada recentment arran de l’adquisició del 100% de Balantia per part d’Iberdrola. L’eina calcula la petjada de CO₂, determina els processos que tenen més impacte i elabora un pla de descarbonització de forma automatitzada enfocat al compliment normatiu i d’objectius climàtics de cara al 2030 i el 2050. A més a més, gestiona les dades d’inventaris d’equips, perfils d’actius i factures.

Aquest nou acord, enfocat a la reducció d’emissions, suposa una mostra del compromís de totes dues companyies per avançar en la transició energètica. Al juny de l’any passat, les dues companyies van anunciar la instal·lació de 1.000 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, alimentats amb energia 100% verda procedent de fonts renovables amb certificat de garantia d’origen (GdO), en vora tres-cents emplaçaments del grup de distribució.

“Aquest acord reforça l’estratègia de mobilitat sostenible d’Iberdrola i evidencia la necessitat de col·laboració de tots els agents implicats en el camí cap a la transició energètica. Un cop més, el grup EROSKI és un clar aliat per avançar en aquest camí de lluita pel medi ambient i per millorar la nostra societat”, ha explicat Eduardo Lobato, delegat comercial de la zona Nord d’Iberdrola.

El nostre esforç per avançar cap a la neutralitat de carboni el 2050 se centra, en primer lloc, a aconseguir reduir al màxim les nostres emissions per les activitats que controla l’organització directament. Les palanques per aconseguir-ho són la millora de l’eficiència dels nostres equips i processos, l’augment de l’ús d’energies renovables i un proveïment més sostenible en totes les nostres activitats, des de plataformes i centres logístics fins a botigues i flotes més sostenibles”, subratlla el director de Salut i Sostenibilitat, Alejandro Martínez Berriochoa.

 

EROSKI: Compromís amb la lluita contra el canvi climàtic

El grup EROSKI està fortament compromès amb el respecte al medi ambient i, amb aquesta finalitat, desenvolupa diverses accions enfocades a millorar els seus productes, els seus processos i la seva sensibilització de les persones consumidores i treballadores. Per això, ha redoblat els esforços en matèria de sostenibilitat i una de les fites més importants és l’ambiciós compromís d’aconseguir les zero emissions netes de gasos d’efecte d’hivernacle el 2050. Aquest repte s’emmarca en la seva adhesió al Codi de Conducta sobre negoci responsable d’aliments i pràctiques de màrqueting de la Unió Europea.

EROSKI ha obtingut dues estrelles Lean & Green per haver assolit l’objectiu de reduir un 30 % les seves emissions de CO₂ en els processos de logística i transport durant els últims quatre anys. Així mateix, ha reduït més d’un 40% les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle d’abast 1 i 2 des del 2017; ha afegit nous productes ecològics a la seva gamma, que ja té més de 1.400 referències; ha incorporat el segell de benestar animal a tota la carn blanca, i ha continuat reduint el plàstic i millorant la reciclabilitat dels envasos, amb més de 180 referències ecodissenyades. Fa dos anys, va esdevenir la primera empresa de distribució a Espanya a introduir el nou etiquetatge ambiental Planet Score, i l’any passat, les botigues van ampliar a una trentena els productes d’alimentació i frescos senyalitzats amb aquest segell.

A més a més, el 2023 EROSKI va obtenir la certificació Leed Gold per la seva botiga sostenible de Lakua Arriaga de Vitòria, un segell que acredita que l’edifici és sostenible i s’ha construït amb els estàndards d’ecoeficiència. Es tracta del supermercat més sostenible de tota la seva xarxa comercial i marca el nou model energètic per a les botigues.

 

Iberdrola: Impuls a la descarbonització

Davant la necessitat d’electrificar l’economia, ja que és l’opció més eficaç i amb menys cost per a la descarbonització, Iberdrola Espanya disposa d’una àmplia gamma de productes i serveis que afavoreixen l’eficiència, l’estalvi energètic i la cura del medi ambient, alhora que situen el client al centre i el doten de més connectivitat i capacitat de decisió.

Aquestes solucions es divideixen en Smart Mobility, com a solució integral per a vehicles elèctrics; Smart Solar, per a l’autoconsum fotovoltaic; Smart Services, amb serveis de tranquil·litat i assessorament energètic, destinats a millorar l’eficiència i l’estalvi energètic, i Smart Clima, per a solucions de calefacció i refrigeració i rehabilitació energètica.

 

Compartir en: