• El disseny daquestes botigues destaca per la rapidesa amb què permet fer la compra, normalment de camí a casa o a la feina en àrees urbanes, o en qualsevol moment del dia a les zones turístiques

• També creix el nombre destabliments daquest format en estacions de servei, on EROSKI disposa actualment de 30 supermercats franquiciats

• Manté el ritme dobertures de franquícies danys anteriors, que ofereix un balanç de 294 inauguracions els últims cinc anys i que supera els 600 supermercats franquiciats

• EROSKI ha rebut enguany el premi al Millor Franquiciador de lany en la categoria dalimentació que atorga lAssociació Espanyola de Franquiciadors (AEF)

EROSKI ha assolit la xifra de 52 establiments franquiciats amb l’ensenya Rapid, el format d’ultraproximitat i conveniència en 150 metres quadrats, adaptable a qualsevol ubicació -ciutats, gasolineres, universitats, zones turístiques o platges- i on es pot fer una compra còmoda, ràpida i completa.

Aquests establiments Rapid tenen un horari d’obertura ampli i els consumidors hi poden trobar fins a 4.500 referències, una àmplia oferta d’aliments frescs, fruita i verdura a granel i carn envasada, a més d’un forn propi que ofereix sempre pa acabat de coure i productes de brioixeria. A més a més, ofereixen una secció de productes de salut i ecològics i el seu assortiment en alimentació, begudes, drogueria i perfumeria es compon de marques capdavanteres de fabricants i la marca pròpia EROSKI.

El model Rapid d’EROSKI ofereix als seus clients un format de conveniència i ultraproximitat. El disseny de les botigues destaca per la rapidesa amb què permet fer la compra, normalment de camí a casa o a la feina en àrees urbanes, o en qualsevol moment del dia a les zones turístiques. Respon a la “manca de temps” d’un públic que necessita fer les compres per cobrir necessitats no previstes o diàries, ja que aquest format permet comprar de manera completa, en frescos i alimentació. A més, a més, les botigues incorporen innovacions tecnològiques per millorar l’eficiència energètica i reduir l’impacte mediambiental. Es tracta de nous sistemes i equipaments eficients de fred i climatització.

D’altra banda, EROSKI està ampliant aquest format de supermercats franquiciats a les estacions de servei i ja disposa de 30 botigues en gasolineres de tot el país. En aquests establiments, els consumidors poden trobar-hi fins a 700 referències, a més d’un forn propi que ofereix sempre pa acabat de coure, pastes i una zona de cafè.

Més de 600 botiguers franquiciades

EROSKI ja ha superat les 600 botigues franquiciades, una fita que posa de relleu un model de franquícia sòlid. “Per assolir aquesta fita, el primer objectiu que ens vam marcar i que cada any reforcem és ser cada al costat dels nostres franquiciats en tot moment, assessorant-los i buscant la rendibilitat de les seves botigues. Les dades ens demostren que aquesta és la fórmula adequada per a continuar amb un ritme de creixement robust i estable els pròxims anys, destaca el director de Franquícies d’EROSKI, Alberto Cañas.

Eroski manté el ritme d’obertures de franquícies d’anys anteriors, que ofereix un balanç de més de 294 inauguracions els últims cinc anys. Així continua estenent la seva xarxa franquiciada amb el focus posat a Catalunya, el País Basc, Andalusia, Madrid, Castella-la Manxa, Extremadura i el Llevant, de cara als anys vinents. Durant l’exercici 2023 EROSKI preveu inaugurar 65 franquícies.

Les franquícies d’EROSKI responen al model comercial “amb tu”, que integra totes les característiques, els avanços i els avantatges de la xarxa de botigues pròpies EROSKI: l’aposta pel producte local i regional, la promoció de l’alimentació saludable, la contribució a l’estalvi dels clients i el compromís amb la responsabilitat social i la sostenibilitat amb iniciatives de solidaritat i de reducció de l’impacte ambiental.

Confiança dels franquiciats

EROSKI aposta de manera decidida per aportar al mercat un matís diferent quant al model de franquícia que preval avui dia. “Som una empresa de base cooperativa, de treballadors i consumidors, amb valors propis. Per això entenem les necessitats dels nostres franquiciats. Segons lúltima enquesta de satisfacció efectuada lany 2023, el 96,14% dells ens valora positivament, destaca el director de Franquícies d’EROSKI.

La franquícia d’EROSKI parteix de dues motivacions diferents: una són els emprenedors que busquen l’autoocupació per a ells i el seu entorn pròxim, que representen el 52% del total de franquiciats, i la resta són empresaris i inversors que busquen diversificar els negocis en un sector segur i en un negoci estable. “El 45% de les obertures de la franquícia el 2022 correspon a franquiciats que ja tenen una botiga amb nosaltres. A més a més, el 42% de la nostra xarxa pertany ja a aquest grup de multifranquiciats. Això és un senyal que el nostre model de franquícia és robust i fiable. Els nostres franquiciats són el que més ens importa, i ens diferenciem daltres cadenes en el suport comercial, en lassessorament i en les mesures dajuda que els oferim en moments de més dificultat o incertesa, com ha estat aquest any passat amb la guerra, la inflació i les despeses elèctriques”, subratlla Alberto Cañas.

Premi al millor franquiciador

Fruit de tot aquest treball, EROSKI ha rebut enguany el premi al Millor Franquiciador de l’any en la categoria d’alimentació que atorga l’Associació Espanyola de Franquiciadors (AEF). Aquest guardó reconeix i posa en valor el suport i l’assessorament als franquiciats de manera contínua, uns valors diferenciats de l’organització que s’aconsegueix traslladar a la xarxa i un pla sòlid de màrqueting per a la franquícia d’EROSKI i, en definitiva, una gestió excel·lent de la seva xarxa de franquícies.

D’altra banda, EROSKI també ha estat elegida recentment la millor franquícia de supermercats de proximitat en els premis Comerç de l’any 2022-2023, que concedeixen les persones consumidores en el certamen de consumidors més grans d’Espanya i un dels principals estudis de mercat del sector del retail. “Aquests premis suposen un reconeixement dels consumidors al model de franquícia i als seus franquiciats, que dia a dia han demostrat que són un supermercat de qualitat”, assenyala Cañas.

Convenis de col·laboració

La cooperativa manté els seus convenis de col·laboració amb la Confederació Espanyola d’Associacions de Joves Empresaris (CEAJE) i amb l’Associació de Treballadors Autònoms (ATA) per donar suport i impulsar l’emprenedoria entre els joves empresaris i els autònoms. A més de reforçar el seu compromís amb l’emprenedor, EROSKI busca contribuir al desenvolupament de l’economia local a les diferents comunitats autònomes.

EROSKI continua ampliant el model d’ocupabilitat per a persones amb discapacitat que va començar desenvolupant el 2015 al costat de GUERAK i, posteriorment, en col·laboració amb entitats com AMPANS o SOLTRA en diferents punts d’Espanya. L’any passat, EROSKI va obrir la quarta botiga d’aquestes característiques al País Basc.