EROSKI reuneix més de 300 proveïdors per compartir les línies que guiaran el seu pla estratègic els pròxims tres anys
Nou cicle estratègic 2024-2026
La trobada ha tingut la participació del ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, i del viceconseller d’Agricultura, Pesca i Política Alimentària del Govern Basc, Bittor Oroz
La CEO d’EROSKI, Rosa Carabel, ha posat en valor el model d’empresa i ha destacat el moment en què es troba EROSKI per “Crear i Créixer”
La directora Comercial d’EROSKI, Beatriz Santos, ha revelat que la millora de la competitivitat de preus, una aposta pel producte fresc de qualitat i pròxim, a més d’una inversió important en tecnologia seran part de les principals línies estratègiques
La trobada ha acollit una taula rodona sobre analítica avançada, big data, intel·ligència artificial i el seu paper en la gestió de la cadena de valor
EROSKI ha reunit avui a Bilbao més de 400 persones, entre les quals 300 proveïdors de la indústria alimentària, a més de representants del del sector financer i directius de MONDRAGON i d’associacions sectorials com és AECOC, per compartir-hi les línies estratègiques dels anys vinents. Un pla que manté i referma les seves arrels, el seu ADN, els seus valors i, per descomptat, el seu propòsit, però que actualitza la missió per “Crear i Créixer” en i per un futur pròsper i sostenible, que combini la generació de resultats empresarials amb la creació de riquesa a l’entorn, asseguri la satisfacció plena de les persones consumidores i fomenti una alimentació saludable.
La trobada ha tingut la participació del ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, i del viceconseller d’Agricultura, Pesca i Política Alimentària del Govern Basc, Bittor Oroz, a més de la presència de figures destacades del sector.
Durant la cloenda de la trobada, el titular d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha destacat la importància d’un sector estratègic com l’agroalimentari, i com grups com Eroski acompleixen un paper decisiu en la cadena alimentària. “Sou fonamentals en una qüestió tan necessària com el subministrament d’aliments bàsics a la ciutadania i en el pes de les exportacions de la nostra economia, a més d’un aliat indispensable en el sector de la distribució”, ha assenyalat. “Sense un sector de la distribució fort, és difícil garantir un subministrament segur i adequat al conjunt del país”, ha afegit.
La CEO d’EROSKI, Rosa Carabel, ha presentat el recorregut del grup els últims anys, la situació actual i les principals línies del pla estratègic, enfocades a la innovació, la sostenibilitat, la salut i la generació de riquesa. Així, ha posat el focus el seu model d’empresa únic i irrepetible en el sector, amb equips molt cohesionats i un esperit innovador destacat, i ha subratllat que “EROSKI es troba en un moment crucial per a reforçar la seva posició al mercat. El nostre full de ruta està marcat per la cerca d’un futur pròsper i sostenible, amb la qualitat, l’estalvi per a les famílies i l’experiència de compra a les nostres botigues cada cop més personalitzada com a puntals, tot plegat fonamentat en el compromís amb la salut i el benestar de les persones consumidores. Amb una evolució positiva de resultats, un deute normalitzat, una xarxa sanejada i eficient i un reconeixement creixent per part de les persones consumidores, per a EROSKI és el moment de crear i créixer”.
De la seva banda, la directora Comercial d’EROSKI, Beatriz Santos, ha destacat en la seva intervenció que “la millora de la competitivitat de preus, una aposta pel producte fresc de qualitat i pròxim, a més d’una inversió en tecnologia important que promet transformar tant l’experiència de les persones consumidores com l’eficiència operativa” seran part de les principals línies estratègiques que guiaran l’empresa fins al 2026. Així, ha explicat que “el nostre compromís amb ‘Sempre Bon Preu’ ens permetrà oferir preus igualats o inferiors als de la competència més directa en milers de productes diaris”. Una altre puntal fonamental del nou pla és l’extensió de l’assortiment eficaç i eficient, amb un enfocament especial dedicat a cobrir totes les necessitats de les persones consumidores, amb una gran presència de productes i marques per oferir-los una àmplia capacitat de tria i on els productes locals tenen un espai preferencial, i destacat, fet que subratlla l’aposta d’EROSKI per una alimentació saludable i accessible.
En termes de creixement, EROSKI ha avançat la incorporació de més de 150 noves botigues els pròxims tres anys, tant de pròpies com de franquiciades: “La nostra ambició és mantenir-nos com a ensenya capdavantera al nord d’Espanya i expandir la nostra presència a altres regions per mitjà de la xarxa de franquícies”, ha explicat Beatriz Santos.
Igualment, ha compartit amb el públic present a la trobada el pla d’EROSKI d’“invertir més de 100 milions d’euros en un programa ambiciós de transformació tecnològica que inclou la implementació d’intel·ligència artificial i la robotització per millorar la presa de decisions i els processos comercials.”
Precisament, la jornada ha inclòs una taula rodona sobre l’ús de l’analítica avançada i el big data al sector del retail, amb la participació d’experts d’empreses capdavanteres i acadèmics com Fernando Pasamón, Managing Partner Consumer Industry and Growth Leader a Deloitte Spain; Rai Cararach, Corporate Sales Director a Nestlé España, i Rosario Pedrosa, responsable de l’àrea d’estratègia comercial i màrqueting d’AECOC, al costat de les representants d’EROSKI: Ana Cuevas, directora de Mix Comercial, i Carmen Guelbenzu, directora Comercial d’Alimentació. En el debat s’ha destacat la rellevància de la integració de les noves tecnologies en la gestió de la cadena de valor, que obrirà noves oportunitats de col·laboració futura per adaptar-se als canvis del mercat, treballar conjuntament per oferir els millors productes i serveis a les persones consumidores i assegurar l’eficàcia i l’eficiència dels processos i les decisions.
Compartir en: