CARTA DE LEIRE MUGERZA

Presidenta del Consell Rector

Les bases assentades a EROSKI durant els últims exercicis són sòlides per afrontar nous reptes i continuar aportant valor al consumidor i a la societat. Mitjançant la nostra manera diferent de fer empresa, treballem per contribuir a una societat més justa, més cohesionada i més sostenible, amb unes cotes més altes de salut i benestar. Hem sabut dotar-nos d’una configuració societària original, amb la qual hem edificat un model de governança diferent, en el qual els Socis Treballadors i els Socis Consumidors constitueixen les dues grans comunitats que configuren l’organització. Per això, tenen poder de decisió en les iniciatives que desenvolupem i que es plasmen en realitats concretes en la nostra feina diària, perquè EROSKI creu en les persones i la seva importància vital en el projecte. La nostra aspiració és integrar en les polítiques d’empresa els valors que situen les persones en cooperació al centre d’aquesta i assegurar que l’estratègia i l’organització combinen adequadament aquests valors amb la necessària eficiència i rendibilitat.

N’és una bona mostra l’actualització dels nostres compromisos en salut i sostenibilitat, que s’adapten a les noves prioritats i necessitats diferents en els àmbits de l’alimentació i el consum que hi ha avui dia. La definició d’aquests compromisos, que hem fet pública a principis de 2018 i que ens marca el camí a seguir en els propers anys, ha estat possible després d’un procés de participació i escolta amb més de 7.500 persones entre Socis Treballadors, Socis Clients i grups d’interès que hi han participat.
Apostem per la innovació per avançar en noves solucions que millorin la qualitat de vida, la salut i el benestar de les persones consumidores en les millors condicions de qualitat, informació i preu, amb el compromís de fomentar la pràctica d’un consum sostenible. Per això hem posat en marxa més de vint mesures per fer-ho realitat. Aquest compromís d’EROSKI amb la salut i la sostenibilitat és present a la nostra marca pròpia, en l’especialització en aliments frescos, en l’aposta per la producció local i en l’amplitud de gamma per a una alimentació més variada. També és present en la decisió d’introduir l’etiquetatge nutricional avançat Nutri-Score als nostres productes de marca pròpia, en el qual hem estat pioners a Espanya, a través d’un procés participatiu amb milers dels nostres Socis Clients que han avalat la decisió.

Així mateix, continuem avançant en la promoció d’un consum responsable, respectuós amb el medi ambient i solidari. Tot plegat es materialitza en la col·laboració amb el Banc d’Aliments i les organitzacions socials del nostre entorn, a les quals l’any 2018 hem donat més de 6.500 tones d’aliments per ajudar els col·lectius més desfavorits. El nostre compromís en el camp de la logística sostenible per reduir les emissions de CO2 almenys en un 20 % en els propers 5 anys ha estat certificat per la plataforma europea Lean & Green. En l’àmbit mediambiental, hem incorporat una nova bossa de paper com a alternativa a les de plàstic, d’acord amb el nostre compromís de facilitar que el consumidor pugui adoptar patrons de consum més sostenibles. Som un projecte bolcat al consumidor i a la societat, els valors i competitivitat dels quals busquen arribar a un desenvolupament inclusiu i sostenible.

Per això estem en adaptació contínua, per afrontar els reptes presents i futurs, perquè continuem considerant vigent la nostra missió d’origen com a empresa: humanitzar les relacions laborals, defensar el consumidor, comprometre’ns amb l’entorn, col·laborar en la transformació social… És la contribució diferencial que estem cridats a fer a la nostra comunitat i en la qual treballen intensament moltes persones a EROSKI perquè sigui una realitat, aportant a la societat una manera diferent de fer empresa.

Leire Mugerza, Presidenta del Consell Rector