EROSKI tanca el tercer trimestre de l’exercici 2024 amb un resultat positiu de 66,3 M€
Consolida l’impuls comercial amb un 2,4% d’augment en la facturació
Les vendes brutes han crescut fins a arribar als 4.367 M€
L’ebitda s’ha situat en 246 M€
Es manté l’esforç i els marges continuen reduint-se per mitigar l’impacte dels costos més alts en els preus dels productes
El grup EROSKI ha tancat els comptes del tercer trimestre d’aquest exercici, de l’1 de febrer al 31 d’octubre de 2024, que reflecteix un creixement sòlid en vendes en un entorn desafiador.
Durant els primers nou mesos de l’exercici, la facturació del grup EROSKI ha continuat la senda de creixement. Així, el volum de la seva activitat ha assolit unes vendes brutes de 4.367 milions d’euros, xifra que representa un increment del 2,4% respecte del mateix període de l’exercici previ.
Destaca especialment la xifra de vendes brutes en l’àmbit alimentari, que ha assolit els 4.149 milions d’euros, un 3,1% superior a la que es va registrar els nou primers mesos del 2023. Aquesta evolució ha estat possible gràcies a l’acollida positiva de l’esforç promocional i de contenció de preus que el grup ha implementat i mantingut des del 2021. Amb aquesta finalitat, s’ha fet un esforç important destinat a reduir aquest impacte, que ha arribat als 33 milions d’euros durant els sis primers mesos del 2024.
El resultat positiu del grup s’ha elevat fins als 66,3 milions d’euros, xifra que millora les expectatives inicials de la companyia. La xifra, inferior a la de l’any anterior en 38,7 milions, reflecteix sobretot la millora de la competitivitat dels preus i els menors resultats extraordinaris que hi ha hagut en comparació del mateix període del 2023.
“Durant els nou primers mesos de l’any hem consolidat el creixement de les vendes brutes alimentàries, que han estat un 3,1% superiors al mateix període del 2023. Aquest augment ha estat impulsat, en gran manera, per la nostra nova política de preus, que es fonamenta en un esforç notable destinat a alleujar la butxaca de les persones consumidores. Un exemple clar és l’estalvi acumulat de més de 33 milions d’euros que hem generat els sis primers mesos de l’exercici 2024 per a qui tria comprar a EROSKI. Així mateix, aquest Nadal invertirem 22 milions d’euros en promocions especials. La campanya “Les Ofertones de Nadal” inclourà descomptes importants en més de cent productes estrella. “Això ens permet reforçar la competitivitat en preu i atractiu comercial”, ha explicat la CEO d’EROSKI, Rosa Carabel.
Control de costos
Tot i l’entorn inflacionista, la companyia ha aconseguit contenir l’augment de les despeses a un creixement moderat respecte dels nou primers mesos del 2023, cosa que evidencia una gestió eficient en totes les àrees mitjançant la continuïtat en actuacions de millora d’eficiència.
Ebitda sòlid i projecció estable per a tancar l’exercici
L’ebitda ha assolit els 246 milions d’euros els nou primers mesos de l’exercici i se situa en unes taxes sòlides al voltant del 6%, cosa que permet mantenir una previsió favorable per al tancament de l’exercici semblant al mateix període de l’any anterior.
De cara a l’últim trimestre de l’any, el Grup EROSKI manté perspectives positives, enfocat a consolidar el creixement i a estabilitzar la rendibilitat.
Sobre el Grup EROSKI
EROSKI és el primer grup de distribució de caràcter cooperatiu d’Espanya i un dels líders del nord del mercat espanyol —des de Galícia fins a les Balears—, amb una quota de mercat del 12,8% en aquesta zona, i és el líder al País Basc, Navarra i Galícia, i colíder a les Balears. La seva xarxa comercial, al tancament del 2023, s’eleva a 1.533 establiments, entre supermercats, hipermercats, cash&carry i supermercats online, a més de gasolineres, botigues d’esport i altres negocis no alimentaris. Així mateix, té més de 6,4 milions de socis clients i més de 27.400 persones sòcies cooperativistes i treballadores, de les quals prop de 9.000 són sòcies propietàries, a qui cal sumar el col·lectiu de persones treballadores de les més de 620 botigues franquiciades.
Compartir en: