• L’Assemblea General de delegats ha convocat 250 socis treballadors i 250 socis consumidors

EROSKI ha celebrat aquesta tarda l’Assemblea General Ordinària anual de delegats a Barakaldo (Biscaia), a la qual s’havia convocat 500 socis i sòcies representants dels col·lectius de socis treballadors i socis consumidors. Les sòcies i els socis presents ha aprovat els comptes anuals individuals de la cooperativa i els comptes consolidats del grup EROSKI, així com l’Informe de Gestió de l’exercici 2023. Així mateix, han acordat destinar a reserves els 70,4 milions d’euros d’excedents nets dels resultats positius de l’exercici 2023.

La CEO del grup EROSKI, Rosa Carabel, ha destacat durant la intervenció l’“acompliment extraordinari de l’organització durant el 2023”, una valoració que han compartit les persones sòcies treballadores i consumidores que integren l’Assemblea General. Carabel ha repassat els indicadors positius amb què han tancat l’exercici passat, en el qual “han augmentat les vendes, l’ebitda, el resultat ordinari i el benefici”, i tot això en un context econòmic complex en què la inflació i l’efecte a les llars ha obligat EROSKI a redefinir les seves estratègies per poder donar una resposta adequada als reptes econòmics actuals. Per això, “els esforços en eficiència han estat fonamentals”. La CEO d’EROSKI també ha posat en valor “la consolidació de la situació financera de la cooperativa després de l’èxit en l’emissió de bons al final del 2023. A més a més, ha agraït a les sòcies i els socis “el seu esforç i esperit cooperatiu” i els ha animat a “sentir-se orgulloses i orgullosos del que han aconseguit”.

D’altra banda, ha repassat les fites que s’han assolit per a reforçar i augmentar la confiança de les persones consumidores “amb una proposta diferencial per l’alimentació saludable, el producte local, l’atenció personalitzada i l’estalvi, sense oblidar la innovació i la responsabilitat social”. Carabel també ha detallat els punts principals del pla estratègic que guiarà l’organització durant els pròxim tres anys: “Un pla que actualitza la nostra missió i la nostra visió per un futur pròsper i sostenible, combinant el focus en la generació de resultats empresarials amb la creació de riquesa al nostre entorn, el foment d’una alimentació saludable i la satisfacció plena de les persones consumidores i les persones treballadores, que són fonamentalment dones.” 

Aquest pla es concreta en onze iniciatives estratègiques per al pròxim període que posen el focus en els bons preus, l’assortiment de qualitat, l’experiència del client, el creixement per mitjà de més superfície de sala de venda, les persones, la tecnologia i la comunicació.

Emissió de pagarés com a finançament complementari

El màxim òrgan de decisió de la cooperativa també ha autoritzat el registre en el Mercat Alternatiu de Renda Fixa (MARF) d’un programa de pagarés per un import nominal màxim de 100 milions d’euros i EROSKI Societat Cooperativa d’emissor. EROSKI segueix avançant en el full de ruta amb l’objectiu de continuar reduint el seu endeutament. “Es tracta d’un instrument financer de curt termini que fa servir un ventall molt ampli i divers d’empreses, per dotar la societat d’un finançament complementari al bancari per al desenvolupament del negoci, al qual ara podem tenir accés per la confiança que els mercats dipositen en nosaltres”, ha explicat la CEO del grup.

Ampli procés participació previ

L’Assemblea culmina un ampli procés de participació prèvia dels socis i sòcies treballadors i consumidors d’EROSKI que suma quaranta-tres juntes preparatòries presencials i amb connexions digitals.

La presidenta del Consell Rector d’EROSKI, Leire Mugerza, ha posat en valor “el compromís, la cooperació i la unitat de tot el col·lectiu social perquè el seu treball, la dedicació i l’esforç han permès transformar EROSKI, consolidar-se i mirar al futur amb optimisme, fidels a la nostra missió i visió com a cooperativa de consum, un model socioempresarial únic”. També ha fet referència al nou Pla Estratègic 2024-2026, del qual ha destacat que “manté i referma de manera rotunda les nostres arrels, el nostre ADN, els nostres valors i, per descomptat, el nostre propòsit”.

Sobre EROSKI

EROSKI és el primer grup de distribució de caràcter cooperatiu d’Espanya i un dels líders del nord del mercat espanyol —des de Galícia fins a Baleares—, amb una quota de mercat del 12,8% en aquesta zona, i és el líder al País Basc, Navarra i Galícia, i colíder a Balears. La seva xarxa comercial, al tancament del 2023, s’eleva a 1.533 establiments, entre supermercats, hipermercats, cash&carry i supermercats online, a més de gasolineres, botigues d’esport i altres negocis no alimentaris. Així mateix, té més de 6,4 milions de socis clients i més de 27.400 persones sòcies cooperativistes i treballadores, de les quals prop de 9.000 són socis propietaris, als quals cal sumar el col·lectiu de treballadors de les més de 620 botigues franquiciades.

Compartir en: