• La campanya es desenvoluparà en hipermercats, supermercats i franquícies de la seva xarxa comercial

• Al tradicional recapte de productes en botiga el 24 i 25 de maig, se suma la possibilitat, durant tota la setmana, de donar l’import que es vulgui a la caixa, diners amb els quals els Bancs d’Aliments adquiriran després els productes més necessaris durant tot l’any

• EROSKI col·labora amb FESBAL des de fa 27 anys

Durant aquesta setmana EROSKI ha posat en marxa, un any més, la tradicional campanya Recapte Primavera d’aliments juntament amb la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL) amb la finalitat de recaptar les donacions dels consumidors que volen ajudar els col·lectius més vulnerables. La iniciativa, que s’allargarà fins al dissabte, es desenvoluparà en hipermercats, supermercats i franquícies de la seva xarxa comercial.

Es durà a terme mitjançant una doble modalitat de donació: el lliurament físic tradicional de productes els dies 24 i 25 de maig i, durant tota la setmana, les donacions econòmiques per l’import que els consumidors vulguin al pas per caixa. Al final de la campanya, aquestes aportacions quedaran a la disposició dels Bancs d’Aliments perquè adquireixin els productes que considerin més convenients i necessaris, i que permetran cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació de centenars de famílies durant tot l’any. EROSKI farà una donació addicional a la dels clients, que se sumarà a les aportacions que fa anualment amb finalitats socials i que superen els 10 milions d’euros.

A EROSKI tenim un compromís amb la societat, en què les persones en situació de vulnerabilitat ocupen un lloc destacat. Per això, un any més apel·lem a la solidaritat dels nostres clients amb els col·lectius més necessitats”, ha explicat el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.

“Volem agrair la llarga col·laboració d’EROSKI amb FESBAL en una situació en què moltes famílies afronten dificultats per a cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació. Aquesta nova edició del ‘Recapte Primavera’ d’aliments uneix la recollida física tradicional i la donació econòmica, que permet als bancs d’aliments participants adquirir productes alimentaris que posteriorment distribuïm, per mitjà de les entitats benèfiques amb què col·laborem, a les persones més necessitades”, remarca el director de la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments, Francisco Greciano.

L’any passat, EROSKI i els seus clients van donar més de 1.500 tones d’aliments –quantitat que equival a més de 6 milions d’àpats per a alimentar prop de 1.7000 famílies en un any– que es van destinar a persones que travessen dificultats econòmiques o en risc d’exclusió social.

27 anys de col·laboració amb els Bancs d’Aliments

La col·laboració d’EROSKI amb els Bancs d’Aliments es remunta al 1996 a proposta del Banc d’Aliments de Biscaia i dels mateixos consumidors, que demanaven a la cooperativa iniciatives solidàries adreçades a col·lectius desfavorits i persones en risc d’exclusió social. Així, aquell mateix any van néixer les campanyes de recollida d’aliments a les botigues EROSKI.

Posteriorment, EROSKI va iniciar el seu programa de donació d’aliments envasats pròxims a la data de consum preferent, però encara aptes per al consum amb tota la seguretat alimentària, i gràcies al qual dona més de 5.000 tones d’aliments cada any.

EROSKI ha estat reconeguda amb el premi “Espiga d’Or”, el màxim guardó que atorga la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments a aquelles organitzacions que destaquen per la seva col·laboració en la redistribució solidària dels excedents alimentaris.

23 milions d’euros canalitzats el 2023

EROSKI i els seus clients van canalitzar 23 milions d’euros l’any passat per ajudar més de 300.000 persones, per mitjà de 300 entitats socials gràcies a les diverses iniciatives que desenvolupa dins del seu Pla de Solidaritat.

A més de les donacions als Bancs d’Aliments, EROSKI du a terme altres iniciatives dins del seu Pla de Solidaritat, entre les quals destaquen el programa “Malbaratament Zero”, el programa permanent “Cèntims Solidaris” o les campanyes puntuals de cooperació internacional.