• Més de 700 botigues de la xarxa comercial d’EROSKI ja disposen de punts de recollida de Circularcaps

• El 2018, EROSKI va esdevenir el primer gran distribuïdor d’alimentació a Espanya que va instal·lar contenidors específics als punts de venda i ja ha recuperat més de 400 tones de càpsules de cafè

• Circularcaps disposa, actualment, d’una xarxa de més de 6.500 punts de recollida que donen servei a vora 42 milions de persones

EROSKI i Circularcaps han signat un acord de col·laboració per impulsar el reciclatge de càpsules de cafè usades que facilita que els consumidors puguin dipositar-les a les botigues. Amb aquesta finalitat, EROSKI ha instal·lat aquest mes els nous contenidors grocs característics de Circularcaps en més de 700 botigues de la seva xarxa comercial, on els clients podran lliurar les càpsules de alumini o plàstic.

EROSKI tornarà les càpsules dipositades per logística inversa a les plataformes de distribució i, així, també  minimitza l’impacte ambiental que genera el transport dels residus. Circularcaps, que ja compta amb més de 6.500 punts de recollida que donen servei a vora 42 milions de persones, recollirà les càpsules per reciclar-les posteriorment, donarà una segona vida als materials recuperats i produirà adob a partir de les restes orgàniques del cafè.

“La signatura d’aquest conveni s’ajusta al nostre compromís amb la sostenibilitat en tots els processos i garanteix, en tot moment, una adequada recollida selectiva de residus de càpsules de cafè. Això ens permetrà continuar la recuperació del 100% de les matèries primeres de la càpsula i facilitar que els nostres clients minimitzin l’impacte ambiental associat el seu consum”, ha explicat el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.

D’altra banda, el president de Circularcaps, Alberto Vega, ha assenyalat que “celebrem poder comptar amb EROSKI en l’equip de Circularcaps. La seva incorporació és un reflex dels esforços que fa per avançar en el model d’economia circular, posant el consumidor al centre i proporcionant una segona vida al plàstic, a l’alumini i als pòsits de cafè”.

La primera cadena d’alimentació que instal·la contenidors específics

EROSKI va esdevenir, l’any 2018, la primera cadena de gran distribució d’alimentació a Espanya que va instal·lar contenidors per al reciclatge de càpsules de cafè. Va iniciar aquest servei en alguns dels punts de venda del País Basc, Navarra i Balears com a part d’una experiència pilot i, a partir del 2019, va ampliar el servei progressivament a la resta de la xarxa comercial. Gràcies a aquesta iniciativa ja ha recuperat més de 400 tones de càpsules de cafè per donar-los una segona vida.

EROSKI està compromesa fermament amb el respecte envers el medi ambient i per això desenvolupa diverses iniciatives que tenen com a objectiu minimitzar l’impacte de la seva activitat en l’entorn on opera. L’ús sostenible dels recursos, la reducció de la petjada ambiental, la promoció de l’economia circular, la prevenció del canvi climàtic i la defensa de la biodiversitat són imperatius ineludibles que EROSKI recull en els seus Compromisos en Salut i Sostenibilitat i en els quals també s’emmarca aquesta iniciativa d’instal·lació de punts de recollida de càpsules de cafè per a reciclar-les.

Com a part d’aquest compromís, EROSKI recupera cada any més de 1.750 tones de residus dels clients per reciclar-los, entre càpsules de cafè, aparells elèctrics i electrònics, bombetes i fluorescents, piles i acumuladors d’energia, tèxtil o oli usat.

Reciclatge col·laboratiu

Circularcaps ofereix un sistema únic de reciclatge de càpsules de cafè, tant d’alumini com de plàstic, i garanteix una solució integral i la circularitat de les càpsules de cafè. El sistema de reciclatge es basa en un model col·laboratiu entre el consumidor, la distribució, les administracions locals i les empreses del sector, que proporciona una segona vida al plàstic, a l’alumini i als pòsits de cafè, redueix el volum de residus i contribueix a la millora de les taxes de reciclatge.

Sobre EROSKI

EROSKI és el primer grup de distribució de caràcter cooperatiu d’Espanya i un dels capdavanters del nord del mercat espanyol. La seva xarxa comercial, al tancament de l’exercici 2023, s’eleva a 1.533 establiments, entre supermercats, hipermercats, cash&carry i supermercat online, a més de gasolineres, botigues d’esport i altres negocis no alimentaris. Així mateix, té més de 6 milions de socis clients i més de 27.400 socis cooperativistes i treballadors, als quals cal sumar el col·lectiu de treballadors de les 629 botigues franquiciades.

Sobre Circularcaps

Circularcaps és una organització sense ànim de lucre que es va constituir el 13 de juliol de 2021 amb l’objectiu de crear, desenvolupar i gestionar un ambiciós sistema col·lectiu de recollida i reciclatge d’àmbit nacional de càpsules de cafè postconsum de plàstic i d’alumini. A l’empara de l’Associació Espanyola del Cafè (AECafè), 24 empreses —AB Café-Sevillana de Café, BOU café, Café Arabo, Café Dromedario, Café Fortaleza, Café Jurado, Café Rico, Cafento, Cafés Baqué, Cafés Batalla, Cafés BO, Cafés Guilis, Cafés La Brasileña, Cafés Orús, Cafés Toscaf, Coffee Productions SL, Expressate, Fast Eurocafé (Cafés Oquendo), General Coffee Blenders, Global Coffee Industries, Grupo UCC, Jacobs Douwe Egberts (JDE), Nestlé Espanya i Productos Solubles (PROSOL)— es van sumar a aquesta iniciativa per impulsar un únic sistema de reciclatge de càpsules de cafè, d’alumini i de plàstic, que garanteixi una solució integral per al sector. Al febrer de 2023, illycaffè es va adherir a la iniciativa. En total, conformen l’aliança 25 empreses que fabriquen càpsules de cafè. Les companyies fan servir, de base, el sistema de reciclatge que Nestlé, per mitjà de les marques Nesté Dolce Gusto i Nespresso, va posar en marxa a Espanya el 2010.