Carta de Leire Mugerza

Presidenta del Consejo Rector de EROSKI

Ja som aquí. Una frase que tanca molts significats en aquests incerts temps. És una incertesa que no enfonsa les seves arrels en elements interns, sinó que obeeix a causes externes: una pandèmia, la inflació, una guerra a Europa… És una incertesa que ens obliga a repensar les nostres prioritats. La inquietud i el sofriment de la societat no ens resulten alienes a les empreses. Hem de ser part activa de la solució.

La Corporació Mondragón utilitza un lema que fem propi també les seves cooperatives: Humanity at work. Mai hi ha hagut millor aplicació possible que aquests dos últims anys. Les persones que fem EROSKI hem donat el millor per acompanyar a la societat en aquest període. Amb tensió, però amb ànima. Ja som aquí. O estem arribant, perquè continuarem atents al rumb que prengui la guerra a Ucraïna i actuarem per esmorteir-ne els efectes en el pla humà.

Hem arribat a milers de persones necessitades

Aquest 2021 hem arribat a moltes més persones a través de milers de petites aportacions. És gairebé màgic aconseguir tal nivell de capil·laritat social: des d’EROSKI i des dels nostres clients hem fet costat a més de 435.000 persones a través de 260 entitats socials.

Aquesta màgia l’ha possibilitat, entre d’altres, el programa Cèntims Solidaris on hem aconseguit més de 14 milions de donacions. No només això: 12.400 clients han triat les causes socials a les quals destinarem els nostres recursos gràcies al treball d’escolta activa que hem desenvolupat amb tots en l’últim trimestre del 2021.

Però, a més, contribuïm a través d’altres programes com ara el Malbaratament Zero, per mitigar el balafiament alimentari, i col·laborem amb centenars d’organitzacions com ara els bancs d’aliments en la construcció d’una societat més justa i sostenible.

Hem arribat a un consumidor millor informat

El consumidor és la nostra raó de ser com a cooperativa de consum. Estem convençuts que un consumidor millor format i informat prendrà millors decisions que afectaran de manera positiva a la seva salut. Teníem això en ment quan el 2019 vam ser la primera empresa en la distribució espanyola a introduir l’etiquetatge frontal Nutri-Score, que s’afegia al Semàfor Nutricional ja incorporat fa més d’una dècada. Les dades de l’anàlisi publicada a la revista Consumer del mes de juliol mostren clarament que el consumidor queda influït de manera positiva per la informació que li aportem. També som aquí.

Gràcies a un esforç compartit

L’any 2021, a més, ha estat per a EROSKI el de l’inici d’una nova etapa. Un naixement impensable sense la implicació de tot el col·lectiu social i, sobretot, sense el seu sacrifici, treball i dedicació. Les decisions que hem pres ens han permès, avui, transformar el Grup. Gràcies a ells i elles hem arribat.

I ara ens toca avançar per enfortir aquesta nova etapa

Sabem que la força del cooperativisme es fonamenta en la solidaritat de molts, que es nodreix de l’esforç, la tenacitat i el coneixement dels individus. Excel·lents individualitats, que sumen, i això fa que la força es multipliqui. Ho hem experimentat. La diferència en un projecte com EROSKI, no només radica a tenir un bon líder, sinó en què sigui un bon líder cooperatiu, i això també ho hem compartit. Gràcies, Agustin Markaide, per compartir una manera de fer empresa, una empresa de distribució, però amb una permanent adequació del propòsit.

niciem la nova etapa amb la mirada renovada, amb Rosa Carabel, mantenint la Missió d’aquest projecte cooperatiu. Continuarem avançant en pro de la salut dels consumidors i en la sostenibilitat del nostre entorn, en el nostre projecte EROSKI, amb tu