• Estaran situats en aparcaments, gasolineres i centres de treball d’EROSKI d’11 comunitats autònomes

  • Tots aquests punts disposen d’energia 100% verda, procedent de fonts renovables amb certificat de garantia d’origen (GdOs)

  • La previsió és completar-ne la instal·lació en vora tres anys

Iberdrola i EROSKI han arribat a una acord per instal·lar 1.000 punts de recàrrega de diverses potències per a vehicles elèctrics en prop de 300 emplaçaments del grup de distribució en 11 comunitats autònomes, durant els pròxims tres anys.

Les noves instal·lacions disposaran d’energia 100 % verda, procedent de fonts renovables amb certificat de garantia d’origen (GdOs), i permetran estalviar 30.000 tones de CO2 a l’any, fet que comportarà un impacte positiu en la qualitat de l’aire semblant al que tindrien 1.5 milions d’arbres.

Amb aquesta infraestructura, els usuaris podran recarregar la bateria del cotxe mentre compren, amb una varietat de potències de carregadors que els permetrà recarregar 100 quilòmetres des de 6 minuts fins a 45.

En concret, els 1.000 punts de recàrrega s’instal·laran en aparcaments, gasolineres i centres de treball d’EROSKI a Andalusia, Aragó, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Galícia, les Illes Balears, La Rioja, Navarra i el País Basc.

En una primera fase es prioritzarà la instal·lació dels punts de recàrrega a les gasolineres EROSKI. Tots els punts estaran disponibles a l’aplicació de recàrrega pública d’Iberdrola, la més valorada del sector, en la qual es pot visualitzar i geolocalitzar informació verificada de tots els carregadors, comprovar-ne l’operativitat en temps real i reservar i pagar des del mòbil.

Amb aquesta iniciativa, Iberdrola continua accelerant l’estratègia de transició de la mobilitat cap a un sistema lliure d’emissions i el seu pla de mobilitat sostenible. Pioner a posar-se en marxa el 2016, preveu la instal·lació de 100.000 carregadors elèctrics fins al 2025 en domicilis i empreses i a la via pública. Per fer-ho possible, ha dissenyat una infraestructura pública que es desenvolupa tant en autovies i corredors com en ciutats i petites poblacions amb l’objectiu de disposar d’almenys una estació de recàrrega ràpida cada menys de 50 quilòmetres.

Amb aquest acord, el grup EROSKI avança en l’aposta per la sostenibilitat integral en el desenvolupament de la seva activitat i la reducció de la petjada de carboni, i contribueix a la promoció del cotxe elèctric a la seva xarxa de supermercats.

“Aquest acord reforça l’estratègia de mobilitat sostenible d’Iberdrola i evidencia la necessitat de col·laboració de tots els agents implicats en el camí cap a la descarbonització i la millora de la qualitat de l’aire a les nostres ciutats i municipis. El grup EROSKI és un clar aliat per a avançar en l’engegada de punts de recàrrega en llocs on els usuaris van cada dia perquè puguin fer les recàrregues mentre compren o treballen”, ha explicat el director d’Iberdrola Clients Espanya, David Martínez.

“Amb aquest acord amb Iberdrola, contribuirem a crear una xarxa de recàrrega per a vehicles elèctrics de qualitat i ampliarem els nostres serveis a disposició de les persones consumidores. Més de 300 de les nostres instal·lacions que reuneixen les condicions que marca la normativa incorporaran aquests punts de recàrrega i permetran acostar encara més la mobilitat elèctrica a la ciutadania. D’aquesta manera fem un pas més en el compromís amb la neutralitat de carboni i la nostra política de mobilitat sostenible i respecte envers el medi ambient”, ha afirmat el director de Desenvolupament d’EROSKI, Javier España.

Compromís amb la lluita contra el canvi climàtic

El grup EROSKI està fortament compromès amb el respecte al medi ambient i, amb aquesta finalitat, desenvolupa diverses accions enfocades a millorar els seus productes, els seus processos i la seva sensibilització de les persones consumidores i treballadores. Per això, ha redoblat els esforços en matèria de sostenibilitat i una de les fites més importants és l’ambiciós compromís d’aconseguir les zero emissions netes de gasos d’efecte d’hivernacle el 2050. Aquest repte s’emmarca en la seva adhesió al Codi de Conducta sobre negoci responsable d’aliments i pràctiques de màrqueting de la Unió Europea.

EROSKI ha obtingut dues estrelles Lean & Green per haver assolit l’objectiu de reduir un 30 % les seves emissions de CO₂ en els processos de logística i transport durant els últims quatre anys. Així mateix, ha reduït més d’un 40 % les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle d’abast 1 i 2 des del 2017, ha afegit nous productes ecològics a la seva gamma, que ja té més de 1.400 referències, ha incorporat el segell de benestar animal a tota la carn blanca i ha continuat reduint el plàstic i millorant la reciclabilitat dels envasos, amb més de 180 referències ecodissenyades. Fa dos anys, va esdevenir la primera empresa de distribució a Espanya a introduir el nou etiquetatge ambiental Planet Score, i l’any passat, les botigues van afegir una trentena de productes d’alimentació i frescos senyalitzats amb aquest segell.

A més a més, l’any passat EROSKI va obtenir la certificació Leed Gold per la seva botiga sostenible de Lakua Arriaga de Vitòria, un segell que acredita que l’edifici és sostenible i s’ha construït amb els estàndards d’ecoeficiència. Es tracta del supermercat més sostenible de tota la seva xarxa comercial i marca el nou model energètic per a les botigues.

Al capdavant de la mobilitat sostenible

Iberdrola, líder en infraestructura de recàrrega amb una xarxa de més de 50.000 punts de recàrrega operatius, dels quals 6.500 són públics, promou la mobilitat sostenible com una part de la seva estratègia d’impuls a la transició energètica.

Conscient que la descarbonització de la mobilitat, sector responsable d’un 25% de les emissions de CO2, és clau per a la lluita contra el canvi climàtic, la companyia impulsa l’electromobilitat per mitjà d’una acció coordinada i eficaç amb els principals agents implicats. Per això, Iberdrola continua identificant oportunitats per generar un ecosistema industrial, comercial i d’innovació que permeti consolidar el desenvolupament de la mobilitat sostenible.

Com a líder energètic mundial en renovables, s’ofereix com a partner estratègic a les corporacions i empreses perquè redueixin la petjada de carboni. El grup cobreix tot el cicle de la vida del procés de descarbonització per tal que els seus clients comercials i industrials compleixen els seus objectius mediambientals i siguin motors i actors principals en la transició energètica. Així, ja ha completat més de 100 acords de desplegament d’infraestructura amb administracions, institucions, empreses, estacions de servei, concessionaris i fabricants de vehicles.

L’energètica facilita qualsevol de les opcions necessàries perquè cada client assoleixi els seus objectius de descarbonització. Des del subministrament d’energia 100% verda per mitjà de PPA fins a serveis com la mobilitat elèctrica, l’autoconsum o la bomba de calor, passant per l’electrificació dels seus processos industrials o l’ús de l’hidrogen verd.

Compartir en: