EROSKI paga 14,8 milions d’euros en interessos als inversors en aportacions
Des de 2002, el pagament d'interessos anuals supera els 509 milions

- L’abonament als titulars d’Aportacions Financeres Subordinades (AFS) es farà dilluns que ve, 02 de febrer
- Un inversor que hagi adquirit AFS en 2002 ha percebut, en concepte d’interessos, un 108,1% sobre l’import de la seva inversió.
- Els interessos per al present exercici queden fixats en el 5,246% per a les emissions d’AFS entre 2002 i 2004, i en el 4,746% per a l’emissió d’AFS de 2007
Elorrio, 30 de gener de 2026.- EROSKI procedirà a abonar dilluns que ve, 02 de febrer, els interessos anuals corresponents a les Aportacions Financeres Subordinades (AFS) amb una retribució a una mena del 5,535% per a les emissions de 2002 i 2004, i del 5,035% per a l’emissió de 2007. En total, seran 14,8 milions d’euros els que EROSKI abonarà en concepte d’interessos a les forquilles dels seus títols d’inversió.
Des que EROSKI llancés la seva primera emissió d’AFS en 2002, la cooperativa ha complert puntualment amb el seu compromís de retribució anual d’interessos, abonant ja un total de 509,4 milions d’euros als seus inversors. La retribució d’AFS, està referenciada a l’Euribor més un diferencial de 3 punts per a les emissions d’AFS entre 2002 i 2004, i un diferencial de 2,5% per a l’emissió d’AFS de 2007.
Comptant amb aquest abonament, un inversor que hagi adquirit AFS en 2002, ha percebut ja un 108,1% sobre l’import de la seva inversió inicial en concepte d’interessos. Un inversor amb AFS des de 2004 ha cobrat ja el 95,7% en interessos, mentre que el de 2007 ha ingressat el 69,4% del valor de la seva inversió.
Per a l’any 2026, l’interès queda fixat en una mena del 5,246% (2,246% + 3% de diferencial) per a les emissions d’AFS entre 2002 i 2004, i del 4,746% (2,246% + 2,5% de diferencial) per a les emissions d’AFS de 2007, que seran abonats l’any vinent.