• La campanya es desenvoluparà als hipermercats, els supermercats i les franquícies de la seva xarxa comercial

  • Al tradicional recapte de productes en botiga els dies 23 i 24 de maig, se suma la possibilitat de donar l’import que es vulgui a caixa durant tota la setmana. Amb aquestes donacions, els bancs d’aliments adquiriran els productes més necessaris durant tot l’any

  • EROSKI col·labora amb FESBAL des de fa 29 anys

Aquest cap de setmana, EROSKI engega un any més la tradicional campanya Recapte de Primavera amb la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL), a fi de recaptar les donacions dels consumidors que volen ajudar els col·lectius més vulnerables. La iniciativa, que es desenvoluparà avui i demà, es farà als hipermercats, els supermercats i les franquícies de la seva xarxa comercial.

Es portarà a terme mitjançant una doble modalitat de donació: el lliurament físic tradicional de productes els dies 23 i 24 de maig i les donacions econòmiques per l’import que els consumidors vulguin fer al pas per caixa. Al final de la campanya, aquestes aportacions quedaran a disposició dels Bancs d’Aliments perquè adquireixin els productes que considerin més convenients i necessaris, i que permetran cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació de centenars de famílies durant tot l’any. EROSKI farà una donació addicional a la de la clientela, que se sumarà a les aportacions que fa anualment amb finalitats socials i que superen els 10 milions d’euros.

“A EROSKI tenim un compromís amb la societat, en la qual les persones en situació de vulnerabilitat alimentària ocupen un lloc destacat. Per això, un any més apel·lem a la solidaritat de la nostra clientela amb els col·lectius més necessitats”, ha explicat el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.

Vull agrair el compromís continuat d’EROSKI amb la campanya Recapte de Primavera, que tindrà lloc aquest cap de setmana. La vostra implicació i la dels vostres clients amb les aportacions d’aliments o les donacions a caixa permet que els bancs d’aliments puguin proveir els seus magatzems i alleujar la situació de milers de persones que no poden accedir a una alimentació digna”, assenyala Pedro Llorca Llinares, president de la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments.

L’any passat, EROSKI i els seus clients van donar més de 2.000 tones d’aliments entre El Recapte de Primavera al maig i El Gran Recapte al novembre, una xifra que equival a 4,6 milions d’àpats per a alimentar 1.269 famílies en un any, destinats a persones que travessen dificultats econòmiques o que estan en risc d’exclusió social.

29 anys de col·laboració amb els bancs d’aliments

La col·laboració d’EROSKI amb els bancs d’aliments es remunta al 1996 a proposta del Banc d’Aliments de Biscaia i dels mateixos consumidors, que requerien a la cooperativa iniciatives solidàries adreçades a col·lectius desfavorits i persones en risc d’exclusió social. Així, aquell mateix any van néixer les campanyes de recollida d’aliments a les botigues EROSKI.

Posteriorment, EROSKI va iniciar el seu programa de donació d’aliments envasats pròxims a la data de consum preferent, però encara aptes per al consum amb tota la seguretat alimentària, i gràcies al qual dona més de 5.000 tones d’aliments cada any.

EROSKI ha estat reconeguda amb el Premi Espiga d’Or, el màxim guardó que atorga la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments a aquelles organitzacions que destaquen per la col·laboració en la redistribució solidària dels excedents alimentaris.

 

 

26 milions d’euros canalitzats el 2024

EROSKI i els seus clients van canalitzar 26,4 milions d’euros l’any passat per ajudar més de 370.000 persones per mitjà de vora 370 entitats socials, gràcies a les diverses iniciatives desenvolupades dins del Pla de Solidaritat.

A més de les donacions als bancs d’aliments, EROSKI porta a terme altres iniciatives dins del seu Pla de Solidaritat, entre les quals destaquen el programa “Malbaratament Zero”, el programa permanent “Cèntims Solidaris” i les campanyes puntuals de cooperació internacional.

Compartir en: