EROSKI va inaugurar 53 franquícies el 2024
Més de 300 obertures els últims cinc anys

La inversió global el 2024 va superar els 8 milions d’euros i es van generar 333 llocs de treball.
El 2024, EROSKI va ser reconeguda amb el premi a la Millor Franquícia en la categoria “Franquícies de Supermercats de Proximitat” als guardons Comerç de l’Any 2024-2025, a més de rebre el premi a la Franquícia amb Millor Trajectòria que atorga l’AEF
EROSKI va inaugurar 53 franquícies el 2024, amb una inversió global superior als 8 milions d’euros i la creació de 333 nous llocs de treball. Aquesta expansió, sumada a la transformació de la xarxa de botigues pròpies, reforça l’impuls del model comercial “Amb tu”, que caracteritza els establiments EROSKI.
Les comunitats autònomes on s’ha concentrat el nombre més gran d’obertures són Andalusia (17), Catalunya (13), Madrid i el País Basc (5). Els segueixen Castella i Lleó (4), Navarra (3), La Rioja (2) i Castella-la Manxa, Galícia, Comunitat Valenciana i Gibraltar (1).
Eroski manté el sòlid ritme d’obertures de franquícies d’anys anteriors, amb més de 300 inauguracions els últims cinc anys. Al llarg de l’exercici 2025, la companyia preveu obrir 54 noves franquícies per continuar així l’expansió de la xarxa amb un enfocament estratègic a Catalunya, el País Basc, Andalusia, Madrid, Castella-la Manxa, Balears, Galícia i la Comunitat Valenciana, de cara als pròxims anys.
“Estem molt satisfets amb l’evolució de la nostra xarxa franquiciada, que supera els 600 establiments. Hem assolit els principals objectius, no només en termes de creixement en vendes i rendibilitat, sinó també en nombre d’obertures. En aquest context, afrontem amb optimisme el nou exercici i refermem el compromís de continuar fent costat als nostres franquiciats i d’acompanyar-los”, destaca el director de Franquícies d’EROSKI, Alberto Cañas.
Formats comercials
Les franquícies EROSKI responen al model comercial “Amb tu”, que integra totes les característiques, els avanços i els avantatges de la seva xarxa de botigues pròpies. Aquest model destaca per la ferma aposta pel producte local i regional, la promoció d’una alimentació saludable, el compromís amb l’estalvi dels clients i una sòlida responsabilitat social i mediambiental, que es reflecteix en les iniciatives solidàries i en la reducció de l’impacte ambiental. D’altra banda, la franquícia EROSKI està incorporada al programa de fidelització del client EROSKI Club.
“A les Franquícies EROSKI continuem apostant per la innovació i sempre col·loquem les persones al centre de l’estratègia, ja que oferim solucions que faciliten l’experiència de compra i la milloren. En aquesta línia, continuem evolucionant amb un format més modern i renovat, que destaca per l’enfocament en els productes frescos i saludables, per adaptar-nos així a les necessitats i les noves tendències de consum”, comenta el director de Franquícies EROSKI.
Confiança dels franquiciats
EROSKI aposta de manera decidida per aportar al mercat un matís diferent quant al model de franquícia que preval avui dia. “Som una empresa de base cooperativa, de persones treballadores i consumidores, amb valors propis. Aquesta identitat ens permet comprendre i atendre millor les necessitats dels nostres franquiciats. N’és una prova el fet que, segons l’última enquesta de satisfacció efectuada l’any 2024, el 97 % d’ells ens valora de manera positiva”, destaca el director de Franquícies d’EROSKI.
“El 45 % de la nostra xarxa de franquícies actual pertany a multifranquiciats, un indicador clar de la solidesa i la confiança que els empresaris dipositen en el nostre model de negoci. Amb més de quaranta-cinc anys d’experiència, aquest model ha estat optimitzat de forma contínua i ofereix una gran adaptabilitat, ja que funciona amb èxit en diverses ubicacions, des de centres urbans fins a gasolineres i universitats. La preferència dels nostres franquiciats per continuar invertint en les franquícies EROSKI reflecteix no només la seva satisfacció, sinó també l’èxit i la robustesa del nostre model de negoci”, subratlla Alberto Cañas.
A EROSKI, el franquiciat és el centre de totes les accions, ja que és reconegut com el principal motor de creixement del negoci d’EROSKI Franquícies. A fi d’oferir-li un suport integral, la central proporciona un acompanyament i una formació continus, un servei logístic sense cost adaptat a les necessitats reals de cada botiga i una solució informàtica avançada que optimitza la gestió de tots els processos del negoci.
“Disposem d’un equip d’especialistes en vendes que visita els centres franquiciats regularment per oferir-los una atenció personalitzada. A més a més, implementem estratègies per millorar la gestió del supermercat i els ajudem en la planificació i l’execució de campanyes i promocions al punt de venda”, expressa Cañas.
Reconeixements a la millor franquícia
L’any passat, EROSKI va ser guardonada amb el premi a la Millor Franquícia en la categoria de “Franquícies de Supermercats de Proximitat als premis Comerç de l’Any 2024-2025. Aquests reconeixements, que atorguen les persones consumidores, formen part del certamen més important d’Espanya i un dels principals estudis de mercat del sector del retail. A més a més, EROSKI va rebre el premi a la Franquícia amb Millor Trajectòria en l’edició celebrada enguany al Saló FrankiNorte de Vitòria, un guardó que concedeix l’Associació Espanyola de Franquiciadors (AEF).
Igualment, un dels franquiciats d’EROSKI va ser reconegut com el Millor Franquiciat de l’Any en la categoria d’Alimentació, també per l’AEF. Aquest premi destaca la seva tasca diària i com personifica els valors amb què EROSKI entén la franquícia, i reflecteix l’esforç en la formació i l’assessorament continu als franquiciats. Aquests valors diferenciadors es traslladen amb èxit a tota la xarxa, amb el suport d’un sòlid pla de màrqueting per a les franquícies d’EROSKI.
Convenis de col·laboració
EROSKI manté un conveni de col·laboració amb la Confederació Espanyola d’Associacions de Joves Empresaris (CEJAE) per donar suport a l’emprenedoria i impulsar-la entre els joves empresaris i els autònoms. Amb aquesta iniciativa, no només reforça el seu compromís amb els emprenedors, sinó que també busca contribuir al desenvolupament de l’economia local a les diferents comunitats autònomes.
Igualment, EROSKI continua ampliant el seu model d’ocupabilitat per a persones amb discapacitat i reinserció social, una iniciativa que va començar el 2015. A hores d’ara, disposa de deu botigues adaptades a aquest model: quatre al País Basc en col·laboració amb GUREAK, quatre a Castella i Lleó al costat de SOLTRA i dues a Catalunya en companyia d’AMPANS i ENTREM.
Compartir en: