• Les vendes brutes han arribat a 1.385 M€

  • L’ebitda ha assolit els 59 M€, un 1,5 % sobre la xifra de l’any anterior

El grup EROSKI ha tancat els comptes del primer trimestre d’aquest exercici, de l’1 de febrer al 30 d’abril de 2025, amb una facturació que ha continuat la senda de creixement dels últims exercicis. Així, el volum de la seva activitat ha assolit unes vendes brutes de 1.385 milions d’euros.

Les vendes brutes de l’àmbit alimentari han estat el motor principal d’aquest creixement, amb un augment de 1,5 % respecte del mateix període de 2024, fins a arribar a 1.316 M€. El resultat positiu del grup s’ha elevat fins a 13,2 milions d’euros, xifra un 38 % superior al primer trimestre de l’any anterior.

Aquesta progressió està marcada per la bona recepció del reforç promocional i de contenció de preus que ha efectuat el grup des del final de 2021, a fi de mitigar el trasllat dels costos més alts als preus de venda. Malgrat que aquesta inversió en estalvi s’ha donat, a més, en un escenari de costos d’explotació creixents respecte de l’any anterior, el grup ha aconseguit limitar-ne l’impacte gràcies a la continuïtat en les seves iniciatives de millora d’eficiència.

“El trimestre ha tancat en línia amb les nostres previsions, i s’ha refermat la solidesa del nostre model comercial i l’efectivitat de les mesures adoptades per a reforçar el nostre posicionament competitiu, la nostra aposta per oferir a les persones consumidores una capacitat d’elecció àmplia d’assortiment, amb una aposta clara per la marca pròpia i els productes frescos amb una relació qualitat-preu extraordinària, alhora que continuem avançant en la implantació d’iniciatives de millora d’eficiència, moltes de les quals recolzades en eines d’analítica avançada i intel·ligència artificial. N’és una prova que els tres primers mesos de l’exercici, l’ebitda ha arribat a 50 milions d’euros, una xifra que supera la que es va obtenir en el mateix període de l’any anterior, fet que reflecteix la bona evolució de la nostra activitat operativa i comercial”, ha afirmat la CEO d’EROSKI, Rosa Carabel.

Sobre el Grup EROSKI

EROSKI és el primer grup de distribució de caràcter cooperatiu d’Espanya i un dels líders del nord del mercat espanyol —des de Galícia fins a les Balears—, amb una quota de mercat del 12,7 % en aquesta zona, i és el líder al País Basc i Galícia, i colíder a les Balears. La seva xarxa comercial, al tancament del 2024, s’eleva a 1.502 establiments, entre supermercats, hipermercats, cash&carry i supermercats online, a més de gasolineres, botigues d’esport i altres negocis no alimentaris. Així mateix, té més de 6,3 milions de socis clients i més de 27.600 persones sòcies cooperativistes i treballadores, de les quals més de 9.000 són sòcies propietàries, a les quals cal sumar el col·lectiu de persones treballadores de les més de 600 botigues franquiciades.

Compartir en: