El grup EROSKI ha tancat els comptes del primer semestre d’aquest exercici, de l’1 de febrer al 31 de juliol de 2024, amb un creixement sòlid en vedes en un entorn desafiant.

Durant la primera meitat de l’exercici, la facturació del grup EROSKI ha continuat el camí del creixement. Així, el volum d’activitat ha assolit unes vendes brutes de 2.865 milions d’euros, xifra que representa un increment del 2,5%, en comparació amb el mateix període de l’exercici previ.

Destaca especialment la xifra de vendes brutes en l’àmbit alimentari, que ha arribat als 2.722 milions d’euros, un 3,3% per sobre de la que es va registrar els primers sis mesos del 2023. Aquesta evolució ha estat possible gràcies a l’acolliment positiu de l’esforç promocional de contenció de preus que el grup ha implementat i mantingut des del 2021, amb l’objectiu de mitigar la repercussió de l’augment dels costos als preus de venda Per això, s’ha fet un gran esforç destinat a reduir aquest impacte, que ha arribat als 33 milions durant la primera meitat del 2024.

El resultat positiu del grup es va elevar fins als 50,2 milions d’euros. La xifra, inferior a la del primer semestre de l’any anterior en 19,7 milions, es deu fonamentalment a l’impacte de la millora de la competitivitat dels preus i als resultats extraordinaris que va haver-hi en la primera part de l’exercici 2023.

“Durant la primera meitat de l’any, hem consolidat el creixement de les vendes brutes alimentàries, que han estat un 3,3% superiors a les del mateix període del 2023. Aquest augment ha estat impulsat, en bona part, per la nostra nova política de preus, que es basa en un esforç notable destinat a alleugerir la butxaca de les persones consumidores. N’és un exemple clar l’estalvi acumulat de més de 33 milions d’euros que hem generat per als qui trien EROSKI per comprar, gràcies a la reducció de preus en més de 5.700 productes els primers mesos de l’exercici 2024. Això ens permet reforçar la nostra competitivitat en preu i atractiu comercial”, ha explicat la CEO d’EROSKI, Rosa Carabel.

Control de costos

Malgrat l’entorn inflacionista, la companyia ha aconseguit contenir l’augment de les despeses a un creixement moderat, en comparació amb la primera meitat del 2023, un esforç que evidencia una gestió eficient en totes les àrees per mitjà de la continuïtat en actuacions de millora d’eficiència.

Ebitda sòlid i projecció estable per al tancament de l’exercici

L’ebitda ha assolit els 155 milions d’euros els sis primers mesos de l’exercici, i es troba en taxes sòlides vora el 6%, una posició que permet mantenir una previsió favorable per al tancament de l’exercici semblant al mateix període de l’any anterior.

De cara a la segona meitat de l’any, el grup EROSKI manté perspectives positives, enfocat a consolidar el creixement i estabilitzar la rendibilitat.

Sobre el grup EROSKI

EROSKI és el primer grup de distribució de caràcter cooperatiu d’Espanya i un dels líders del nord del mercat espanyol —des de Galícia fins a Baleares—, amb una quota de mercat del 12,8% en aquesta zona, i és el líder al País Basc, Navarra i Galícia, i colíder a Balears. La seva xarxa comercial, al tancament del 2023, s’eleva a 1.533 establiments, entre supermercats, hipermercats, cash&carry i supermercats online, a més de gasolineres, botigues d’esport i altres negocis no alimentaris. Així mateix, té més de 6,4 milions de socis clients i més de 27.400 persones sòcies cooperativistes i treballadores, de les quals prop de 9.000 són socis propietaris, als quals cal sumar el col·lectiu de treballadors de les més de 620 botigues franquiciades.

Compartir en: