Creix el consum de productes de temporada i en reforcem les promocions

Els mesos d’estiu marquen la tendència a l’augment de despeses de les llars espanyoles en productes de temporada. Així ho reflecteix el nostre “Estudi d’hàbits de consum a l’estiu”, que revela que les categories d’estiu —com ara fruita, cremes solars, gelats, cerveses o refrescos— concentren el 18 % de la despesa total durant els mesos de juny, juliol i agost.
L’increment de la despesa en aquests productes s’acompanya d’un augment del 10,8 % en les unitats adquirides i del 9,1 % en el nombre d’actes de compra per client, amb un tiquet mitjà mensual de vora 385 euros aquests dies. Aquesta evolució no es reparteix de la mateixa manera en tots els perfils; així, les llars unipersonals, per exemple, arriben a gastar fins a 1,5 vegades més que la mitjana anual en aquestes categories, mentre que les famílies amb fills més grans superen els 600 euros mensuals.
“Hem activat una inversió superior a 43 M€ en promocions específiques per a l’estiu i hem llançat cent productes de marques pròpies pensats per a la temporada estival”.
Des d’EROSKI, hem traduït aquesta informació en una aposta decidida per dinamitzar les vendes en aquest període. Amb aquesta finalitat, hem activat una inversió superior a 43 milions d’euros en promocions específiques per a l’estiu. Aquestes accions inclouen ofertes 2×1 i 3×2, descomptes en segones unitats, cupons digitals i físics, sortejos i regals. A més, hem llançat cent productes nous de marques pròpies, pensats especialment per a la temporada d’estiu. Pel que fa als canals de venda, els hipermercats i supermercats concentren gran part del creixement estival, amb un augment en vendes del 51 % i el 45 %, respectivament, en productes de temporada. El canal online també creix i mostra un perfil de les persones consumidores cada cop més connectades i còmodes amb la compra digital, fins i tot a l’estiu.