Les compres de Nadal van créixer un 16% el 2024, amb més productes prèmium

Les compres de Nadal als nostres establiments van experimentar el 2024 un creixement del 16 % en valor mitjà per cistell en comparació amb l’any anterior, encara que la freqüència de compra va augmentar menys. Les persones consumidores van adquirir més unitats per compra i van optar per productes més prèmium, com ara cerveses especials, olis d’oliva i conserves de peix de més qualitat.
Les categories amb més volum de vendes van ser les de productes de Nadal, el taulell de carnisseria i la fruiteria. Hi destaca especialment el protagonisme de la peixateria, tant al taulell com en productes envasats. A més a més, les persones consumidores van mostrar més inclinació envers les marques de fabricant.
“Les compres de Nadal es van concentrar més als hipermercats i es van endarrerir més que en anys anteriors”.
Les persones retirades van ser el segment de població que més va incrementar la despesa en categories de Nadal, mentre que les famílies amb fills mitjans van liderar el consum total. Així mateix, les compres es van concentrar més als hipermercats que als supermercats i el canal en línia. D’altra banda, el 2024 les compres de Nadal es van endarrerir més que els últims quatre anys, amb un pes més gran de les vendes al desembre en comparació amb anys anteriors. La planificació i els hàbits de compra continuen evolucionant, i això representa un repte i una oportunitat per a adaptar l’oferta a les necessitats de les persones consumidores.
