EROSKI evita el malbaratament de 10.000 tones d’aliments el primer semestre de l’any
Gràcies a les accions per lluitar contra el malbaratament d’aliments
Durant els sis primers mesos de l’any, EROSKI ha donat més de 1.200 tones d’aliments mitjançant el seu programa Malbaratament Zero, que equival a 5 milions d’àpats, gràcies a la col·laboració amb més d’un centenar d’entitats socials
Entre les últimes novetats incorporades al programa hi ha la col·laboració amb l’app Too Good To Go, amb què EROSKI ja ha lliurat més de 288.000 paquets de productes a preus reduïts
EROSKI se suma de nou a la Setmana contra el Malbaratament Alimentari que impulsa AECOC
EROSKI ha evitat el malbaratament de 10.000 tones d’aliments durant el primer semestre del 2024, gràcies a diverses iniciatives que s’han portat a terme per lluitar contra el malbaratament d’aliments. En total són 34 milions d’àpats, que equivalen alimentar vora 9.500 famílies en un any.
Durant els sis primers mesos de l’any, per mitjà del programa Malbaratament Zero, EROSKI ha donat 1.200 tones d’aliments a persones en situació de vulnerabilitat, fet que equival a lliurar més de 5 milions d’àpats per a a alimentar més de 1.300 famílies en un any. Aquest programa garanteix que a les botigues no es llença cap aliment apte per al consum, sinó que es dona a organitzacions socials de l’entorn pròxim de cada botiga o plataforma logística. Per fer-ho possible, EROSKI col·labora amb la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments –des del 1996–, així com amb Càritas, Creu Roja o l’associació Reto a la Esperanza, entre moltes altres entitats socials que ajuden els col·lectius desfavorits i les persones en risc d’exclusió.
“A EROSKI som conscients del problema del malbaratament d’aliments a escala mundial en termes socials i econòmics. En les nostres accions disposem d’un protocol d’actuació que garanteix la seguretat alimentària en les donacions de tots els productes frescos i d’alimentació que, tot i estar en perfectes condicions de consum, retirem dels lineals per complir el nostre compromís amb els clients de frescor màxima i bon aspecte de l’envàs”, explica el director de Salut i Sostenibilitat d’EROSKI, Alejandro Martínez Berriochoa.
Altres iniciatives contra el malbaratament d’aliments
Un altre dels projectes actuals que EROSKI porta a terme és la col·laboració amb l’app Too Good To Go, en què restaurants, hotels, supermercats i tota mena d’establiments d’alimentació venen a preu reduït l’excedent d’aliments que no s’han pogut vendre al cap del dia, però que són aptes per al consum. Per mitjà d’aquesta iniciativa, EROSKI ha ofert als clients l’adquisció de 288.235 paquets de productes amb una àmplia varietat d’aliments de qualitat en aquesta primera meitat de l’any.
Aquesta iniciativa se suma a la promoció que EROSKI fa a les botigues cada dia, d’aliments pròxims a la data de consum preferent o de caducitat. En aquest sentit, EROSKI ha comercialitzat més de 7.300 tones d’aliments amb importants descomptes, fet que equival a evitar el malbaratament de 29 milions d’àpats el primer semestre del 2024.
D’altra banda, la cadena de distribució ha donat 7,5 tones d’aliments no aptes per al consum humà, però sí animal, a refugis i zoològics, i ha destinat 1.585 tones de subproductes orgànics per a la producció de pinso i farina d’origen animal.
Innovació en la gestió circular de residus
D’altra banda, EROSKI participa en projectes d’innovació internacionals per buscar noves utilitats a residus alimentaris i avançar així cap a l’economia circular. És el cas de la col·laboració en programes finançats per la Unió Europea com ara FUSILLI, un projecte per a impulsar la transformació dels sistemes alimentaris urbans per mitjà de la implementació de living labs d’innovació; SISTERS, que té per objectiu reduir la pèrdua i el malbaratament d’aliments en les principals etapes de la cadena de valor alimentària a Europa per mitjà d’innovacions dirigides a cada baula de la cadena, i ToNoWaste, dirigit a fomentar una nova mentalitat de malbaratament zero d’aliments, basada en l’enfocament holístic. EROSKI també col·labora en el projecte NOWASTE, finançat per la convocatòria d’ajudes HAZITEK del Govern Basc i dut a terme pel centre d’investigació Tecnalia, que pretén desenvolupar nous materials d’envasament com a sortida als aliments rebutjats i que se centra en tecnologies de visió artificial per reduir el malbaratament alimentari.
Setmana contra el Malbaratament Alimentari
EROSKI, a més a més, porta a terme nombroses accions de sensibilització als consumidors sobre el malbaratament alimentari. D’aquesta manera, ofereix als clients recomanacions de compra responsable i de conservació dels aliments, i suggeriments de receptes d’aprofitament. En aquest context, s’ha sumat a la VII Setmana contra el Malbaratament Alimentari que impulsa l’Associació de Fabricants i Distribuïdors, AECOC, coincidint amb el Dia Internacional de Conscienciació sobre la Pèrdua i el Malbaratament d’Aliments, que se celebra el 29 de setembre.
Compartir en: