• Les vendes brutes en l’àmbit alimentari han crescut un 4,4% fins als 1.297 M€

  • Ha tancat els tres primers mesos de l’exercici amb un resultat positiu de 9,5 M€

  • Ha continuat la reducció del marge brut sobre vendes, per l’augment de la inversió destinada a mitigar el trasllat dels costos més grans als preus

El grup EROSKI ha tancat els comptes del primer trimestre d’aquest exercici, de l’1 de febrer al 30 d’abril de 2024, amb una facturació que ha continuat el camí de creixement dels últims exercicis. Així, el volum d’activitat ha assolit unes vendes brutes de 1.364 milions d’euros, xifra que representa un increment del 3,1%, en comparació amb el mateix període de l’exercici previ, i del 3,4% a superfície constant.

Destaca la xifra de vendes brutes en l’àmbit alimentari, que ha arribat a 1.297 M€, un 4,4% més que la del mateix període del 2023. El resultat positiu del grup ha augmentat fins als 9,5 milions d’euros.

Aquesta progressió està marcada per la bona recepció que ha tingut l’esforç promocional i de contenció de preus dut a terme pel grup des de finals del 2021, amb l’objectiu de mitigar el trasllat dels costos més grans als preus de venda. Una mesura que es reflecteix en la reducció del marge brut percentual sobre el total de les vendes, que ha disminuït 0,8 punts durant aquest període en comparació amb el primer trimestre de l’exercici previ.

Aquest inversió en iniciatives d’estalvi i contenció de preus s’ha produït en un entorn de costos d’explotació creixents respecte de l’any anterior, que s’han pogut limitar gràcies a la continuïtat en les actuacions de millora d’eficiència.

“Seguim consolidant el nostre creixement amb un augment de les vendes brutels totals fins als 1.364 M€, un 3,4% més que a superfície constant sobre el mateix període del 2023, impulsat, en gran manera, per la gran acceptació que té la nostra nova política de preus, mitjançant una activitat promocional que contribueix a alleugerir la butxaca de les famílies, entre les persones consumidores. Un esforç que s’ha traduït en una millora en les vendes i que consolida la competitivitat d’EROSKI en preu i atractiu comercial”, ha descastat la CEO d’EROSKI, Rosa Carabel, que, a més, ha afirmat que el trimestre ha tancat en línia amb les expectatives de la companyia, que continua aspirant a assolir un resultats d’ebitda com els que s’han obtingut el 2023, que ha estat extraordinari per a la companyia.

Sobre el grup EROSKI

EROSKI és el primer grup de distribució de caràcter cooperatiu d’Espanya i un dels líders del nord del mercat espanyol —des de Galícia fins a Baleares—, amb una quota de mercat del 12,8% en aquesta zona, i és el líder al País Basc, Navarra i Galícia, i colíder a Balears. La seva xarxa comercial, al tancament del 2023, s’eleva a 1.533 establiments, entre supermercats, hipermercats, cash&carry i supermercats online, a més de gasolineres, botigues d’esport i altres negocis no alimentaris. Així mateix, té més de 6,4 milions de socis clients i més de 27.400 persones sòcies cooperativistes i treballadores, de les quals prop de 9.000 són socis propietaris, als quals cal sumar el col·lectiu de treballadors de les més de 620 botigues franquiciades.

Compartir en: