• El projecte d’EROSKI ha estat una de les vint innovacions presentades aquest matí a la sala d’actes del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació a Madrid

  • L’Observatori  ha destacat el marketplace de productes de proximitat que ha engegat EROSKI pel fet de ser el primer que fa servir la logística i la xarxa de botigues de distribució per al lliurament de comandes de petits productors de proximitat

  • L’aposta per la sostenibilitat, la contribució a la millora de la cohesió social i territorial, la focalització en el consumidor i l’increment de l’eficiència de la cadena són els quatre motors que ha impulsat enguany l’Observatori d’Innovació en Gran Consum

La sisena edició de l’Observatori d’Innovació en Gran Consum a Espanya, elaborat anualment per l’Institut Cerdà, ha reconegut, el marketplace d’EROSKI per a productors locals, EROSKI AZOKA, durant la presentació celebrada aquest matí a la sala d’actes del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació a Madrid. En la seva sisena edició, l’Observatori d’Innovació ha presentat els nous reptes i els vint projectes més innovadors del sector, entre els quals es troba aquesta iniciativa d’EROSKI que, en paraules de la directora comercial de Productes Locals d’EROSKI, Asun Bastida, es tracta d’“una oportunitat per a la generació d’una comunitat, un ecosistema que es recolzi en dos valors fonamentals: sostenibilitat i responsabilitat social. La web és un punt de suport que ens permet portar a la pràctica què és ser una cooperativa, fer les coses d’una manera diferent i en col·laboració amb productors de proximitat”.

L’Observatori destaca per primer cop els quatre motors que impulsen la innovació en la cadena de gran consum a Espanya: l’aposta per la sostenibilitat, la contribució a la millora de la cohesió social i territorial, la focalització en el consumidor i l’increment de l’eficiència de la cadena.

El projecte EROSKI AZOKA ha estat seleccionat entre més de 300 projectes per un comitè de 16 experts independents de l’Observatori de la Innovació, que destaca aquest marketplace de productes de proximitat que ha posat en marxa EROSKI i “pel fet de ser el primer que fa servir la logística i la xarxa de botigues de distribució per al lliurament de comandes. Té prop de 300 referències d’alimentació fresca, preparada i begudes ofertes per una selecció de més de 60 productors situats a la província de Guipúscoa”.

EROSKI AZOKA és una web independent d’eroski.es, però a la qual es pot accedir des de la seva pàgina principal i amb la possibilitat de fer-hi servir la targeta de fidelització EROSKI Club. El client pot comprar en aquesta web, on trobarà la fitxa tècnica de cada producte, a més de la del productor. La comanda s’envia al domicili o bé el client la pot recollir en una zona especial de la botiga. Els clients hi poden trobar tant producte fresc, producte elaborat i gammes especials com productes de quilòmetre 0, productes artesans o productes ecològics locals. També destaca el paper actiu del productor en la construcció de la proposta comercial i en la gestió dels seus productes.

El primer punt de recollida d’EROSKI AZOKA es troba al centre d’Amara, a Sant Sebastià. El projecte inclou un element relacional. Planteja la possibilitat que el mateix productor sigui a la botiga en el moment del lliurament del producte perquè pugui conèixer el client, explicar-li com s’elabora i resoldre-li els dubtes que li puguin sorgir. També s’organitzen presentacions, degustacions o esdeveniments amb productors locals per reforçar el valor de proximitat entre client i productor.

Suport al sector agroalimentari local

EROSKI comercialitza més de 2.000 productes procedents de més de 300 petits productors agroalimentaris del País Basc, als quals fa compres per mitjà d’acords a mitjà i llarg termini que aporten estabilitat per a un sector agroalimentari sostenible i altament diversificat. En el conjunt de sectors econòmics del País Basc, EROSKI col·labora amb 1.900 proveïdors locals als quals fa compres anuals per un valor superior als 650 milions d’euros.

El model comercial “amb tu” pel qual aposta la cooperativa a les seves botigues impulsa un teixit productiu agroalimentari local altament diversificat com a element clau per a la sostenibilitat del sector i la seva contribució a l’economia, la cultura i el paisatge de l’entorn pròxim a cadascuna de les seves botigues.

Compartir en: